راه‌اندازی خیابان‌های فرهنگ‌ و هنر برای رونق زیارت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: راه‌اندازی خیابان‌های فرهنگ‌ و هنر به رونق اقتصاد زیارت کمک می‌کند و به تازگی گذر فرهنگ و هنر مشهد در قالب ۷۰ غرفه افتتاح شد که این مهم در حوزه سوغات زائر هم تاثیرگذار است.

به گزارش ایمنا، سیدعباس صالحی در نشست کارگروه ملی زیارت که با حضور رییس دفتر رییس جمهوری در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: زیارت و آستان‌های مقدس حضرت امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمدبن موسی الکاظم (ع) (شاهچراغ)، سرمایه‌های مادی و معنوی ایران اسلامی به شمار می‌روند و باید از این ظرفیت ارزشمند به نحو شایسته‌ استفاده کنیم.

وی ادامه داد: نیازمند ایجاد نهضت وقف و امور خیریه در حوزه زیارت هستیم و این امر با کمک کارگروه ملی زیارت تحقق می‌یابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه می‌تواند با استفاده از توان خود، خدمات و زیرساخت‌های بهتری برای زائرین در حوزه زیارت تعریف کند و در این راستا خیران و واقفان می‌توانند به زائران معلول و بانوان زائر که سرپرست خانواده هستند، خدمت کنند.

صالحی افزود: حدود ۴۰۰ میلیون شیعه و یک میلیارد مسلمان محب اهل بیت (ع) در جهان وجود دارد که می‌توانیم این مقدار زائر را با برنامه‌ریزی جذب کنیم.

وی گفت: راه‌اندازی خیابان‌های فرهنگ‌ و هنر به رونق اقتصاد زیارت کمک می‌کند و به تازگی گذر فرهنگ و هنر مشهد در قالب ۷۰ غرفه افتتاح شد که این مهم در حوزه سوغات زائر هم تاثیرگذار است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه حوزه‌های فرهنگی، هنری و دینی محور فعالیت‌های در دست اقدام این وزارتخانه است اظهار کرد: در حال انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با آستان قدس رضوی هستیم که در ۳۰ محور به حوزه زیارت کمک می‌کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 399731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.