ورزشکاران در سرما از لباس چند لایه استفاده کنند

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان اصفهان گفت: در زمان اپیدمی بیماری آنفوآنزا ورزشکاران باید از شدت تمرینات خود بکاهند.

احمدباقری مقدم در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص ورزش کردن در فصل سرما و شیوع بیماری آننفوآنزا، اظهار کرد: در فصل سرما شرایط ورزش کردن متفاوت است. ورزشکاران به دوسته ی حرفه ای و همگانی تقسیم می شوند. بسته به نوع ورزش، ورزشکاران حرفه ای باید از مایعات کافی، مکمل های مناسب و لباس های چند لایه با لایه خارجی نایلونی استفاده کنند؛ لباس های چند لایه این امکان را به ورزشکاران می دهند تا بسته به نوع تمرینات خودت لباس هارا کم و زیاد کنند و دمای بدن حفظ شود.

باقری مقدم در خصوص ورزش سالمندان و کودکان در زمان اپیدمی بیماری آنفوآنزا، گفت: باید ورزشکاران در چنین شرایطی شدت ورزش خود را کاهش دهند و در زمان های مناسب به ورزش های سبک بسنده کنند و در صورت آلوده نبودن هوا بهتر است در محیط باز ورزش کنند. ورزشکاران حرفه ای نیز باید تماس خود با ورزشکاران دیگر کم کرده و شدت تمرینات را کاهش دهند.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان اصفهان با اشاره به علایم آنفوآنزا و شدت تمرینات افراد مبتلا به سرماخوردگی، تصریح کرد: مبتلایان باید بسته به نوع بیماری و شرایط بدنی برنامه ورزشی روزانه خود را تغییر دهند. اگر علایم بیماری در حد آبریزش و سرفه و بدون تب باشد، توصیه می شود شدت تمرینات را کاهش دهند و اگر بیماری با تب، درد عضلات و حالت تهوع همراه باشد اجازه ورزش کردن را ندارند.

وی با اشاره به این که ورزش های سبک باعث بالا رفتن ایمنی بدن می شود، گفت: ورزش های سنگین و قهرمانی باعث کاهش ایمنی بدن می شود و ورزشکاران را در خطر ابتلا به بیماری آنفوآنزا قرار می دهد؛ بنا بر این بهتر است ورزشکاران در این زمان بیشتر به تغذیه خود اهمیت دهند و مایعات کافی بنوشند، همچنین ورشکاران ورزش های تماسی مثل کشتی و ورزش های رزمی بیشتر از قبل بهداشت فردی را رعایت کرده، از وسایل شخصی استفاده کنند و به بهداشت و تهویه درست هوای سالن های ورزشی دقت کنند.

کد خبر 399623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.