جراحی قلب، به بیهوشی متفاوتی نیاز دارد

رئیس انجمن بیهوشی قلب ایران گفت: بیهوشی در جراحی قلب متفاوت از جراحی های عادی محسوب می شود، چون حمایت قلبی و ارگان‌های مختلف بدن در این نوع جراحی متفاوت است و باید برای بیمار، اقدامات پیشرفته بیهوشی انجام داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، علیرضا جهانگیری فرد دومین کنگره بین المللی بیهوشی قلب ایران با بیان اینکه در حال حاضر هشت مرکز آموزشی فلوشیپ بیهوشی قلب در کشور فعال است، اظهار کرد: از ۲۲۰ عضو انجمن بیهوشی قلب ایران، ۱۵۰ نفر را پزشکان فلوشیپ بیهوشی قلب تشکیل می‌دهند.

وی با عنوان این مطلب که بیهوشی فقط مربوط به اتاق عمل نیست، افزود: ما موظف هستیم از قبل از اتاق عمل، بیمار را چک کنیم و این موضوع باعث کاهش بار مالی در نظام سلامت و رضایتمندی بیمار می شود.

رئیس انجمن بیهوشی قلب ایران، از بیهوشی در اتاق عمل به عنوان یک رشته "های تک" نام برد و تصریح کرد: در حال حاضر اکوکاردیوگرافی توسط متخصص بیهوشی قلب در اتاق عمل انجام می شود.

وی با عنوان این مطلب که در حال حاضر همه مراکز جراحی کشور دارای فلوشیپ بیهوشی قلب هستند، ادامه داد: بیهوشی در جراحی قلب متفاوت از جراحی های عادی محسوب می شود، چون حمایت قلبی و ارگان‌های مختلف بدن در این نوع جراحی متفاوت است و باید برای بیمار، اقدامات پیشرفته بیهوشی انجام داد.

کد خبر 399510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.