دفاتر تحقیق و توسعه صنایع در دانشگاه امیرکبیر ایجاد می‌شود

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: این دانشگاه سیاست خود را فعالیت در راستای رفع نیازهای صنعت و جامعه قرار داده و بستری فراهم کرده تا شرکت‌ها و صنایع مختلف کشور بتوانند در مراکز فناوری و نوآوری حضور داشته باشند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر حسین حسینی تودشکی در رویداد نوآورانه شناسایی و حمایت از ایده‌های حوزه تایر در دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: این رویداد شروع یک همکاری و مدل  فعالیت جدید با صنعت از جمله شرکت بارز است.

 وی ادامه داد: رویداد نوآورانه شناسایی و حمایت از ایده‌های حوزه تایر با همکاری شرکت بارز و دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیرخاطرنشان کرد: سیاست دانشگاه فعالیت در راستای رفع نیازهای صنعت و جامعه است که این رویداد و ادامه همکاری باعث می‌شود تا سیاست دانشگاه با جدیت دنبال شود.

دکتر حسینی تودشکی گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر از پنج سال گذشته هدف‌گذاری کرده است تا تبدیل به دانشگاه‌های نسل سوم شود، چراکه این نوع دانشگاه‌ها در حوزه اثرگذاری فناوری در جامعه و صنعت بسیار مؤثر و برنامه‌ریزی شده فعالیت می‌کند.

وی اظهار کرد: بنابراین در این دانشگاه طی سال‌های گذشته در حوزه تجازی‌سازی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور، برنامه ریزی‌ها و فعالیت‌های متعددی انجام شده است.

معاون پژوهش و فناوری  دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: در ۶ سال گذشته تنها ۱۷ واحد فناور داشتیم، اما اکنون این دانشگاه در سه ساختمان و پنج دانشکده فعالیت‌های نوآورانه و فناورانه را دنبال می‌کند.

دکتر حسینی تودشکی افزود: درحال حاضر ۲۰۰ واحد فناور و شرکت دانش بنیان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه نقطه قوت فعالیت مؤثر در حوزه ایده پردازی و فناوری فعالیت با بخش خصوصی است، گفت: در دانشگاه همکاری با شرکت‌ها و صنایع مختلف آغاز شده و اکنون شاهد ایجاد دفاتر تحقیق و توسعه (R&D)  شرکت‌ها و صنایع در دانشگاه هستیم.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: شرکت بارز نیز در این دانشگاه حضور دارد و امیدوار هستیم که علاوه بر مرکز نوآوری دفتر (R&D) این شرکت نیز در دانشگاه ایجاد شود.

دکتر حسین حسینی تودشکی گفت: درحال حاضر دو شتاب‌دهنده معدنی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر حضور دارند و با دانشگاه همکاری می‌کنند.

 وی ادامه داد: ایده‌های نوآورانه با کمک صنعت‌گران عملیاتی خواهد شد؛ بنابراین دانشگاه و صنعت با کمک یکدیگر می‌توانند در این مسیر فعالیت کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دانشکده‌های زیادی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر می‌توانند در حوزه تایر فعالیت کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به دانشکده‌های مهندسی پلیمر، مهندسی شیمی، شیمی، برق، هوافضا، مکانیک ،  نساجی و کامپیوتر اشاره کرد.

کد خبر 399492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.