هم‌اندیشی برای تدوین برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان گفت: دومین جلسه هم‌اندیشی تدوین برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ پنج شنبه(۱۴ آذرماه ۹۸) به منظور تهیه ارکان اصلی آن برگزار می‌شود.

سعید فردانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از ورودی‌های برنامه ۱۴۰۵ نسبت به برنامه‌های قبل، برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با هدف استفاده از ظرفیت‌های بیرون شهرداری برای ارتقاء محتوای برنامه است.

وی تاکید کرد: غنی‌سازی تصمیمات برنامه که قرار است شهر را در بازه ۱۴۰۵ هدایت کند، هدف اصلی هم‌اندیشی تدوین برنامه راهبردی است.

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان با بیان اینکه اهداف فرعی جلسه هم‌اندیشی تدوین برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵، گفتمان‌سازی حرکت‌های استراتژیک برای ۱۴۰۵ است، افزود: قرار است این مباحث در گفتمان انجام و بعضی از تعاریف برنامه‌ریزی مبنی بر اینکه تعهدات و توافقات جمعی قبل از تبدیل برنامه و بعد از برنامه تعهد برای اجرا صورت گیرد، در نظر گرفته شود.

وی با تاکید بر انتخاب بهترین اهداف و استراتژی‌ها براساس ظرفیت‌های بیرون از شهرداری، اظهار کرد: عمده ظرفیت‌های بیرون، نخبگان علمی در حوزه‌های شهری هستند البته نخبگان نه تنها از شهر اصفهان بلکه از شهرهای دیگر نیز برای حضور در جلسات هم‌اندیشی دعوت می‌شوند.

فردانی ادامه داد: مسئولان ارگان‌های شهری در جلسه هم‌اندیشی تدوین برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ همراهی و همفکری می‌کنند تا اگر قرار است مداخله‌ای در شهر داشته باشیم با مشارکت ارگان‌ها در تصمیم‌گیری و اجرا صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سمن ها یا همان نمایندگان شهری که دغدغه شهر را دارند و تعدادی از سازمان‌های مردم نهاد را راه‌اندازی کرده‌اند نیز در جلسه هم‌اندیشی تدوین برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ حضور خواهند داشت.

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان گفت: در این جلسات قرار است ورودی جلسه، توصیف و تحلیل پیرامون موضوعات استراتژیک باشد که توسط گروه برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد، اداره آمار و GIS شهرداری اصفهان تهیه شده است و در ادامه از مناظر مختلف این استراتژیک که توصیف و تحلیل شده، تکمیل و تدقیق شود تا به تجویزهای اولیه برسد، البته این تجویزها قطعی نمی‌شود تا در شورای عالی برنامه‌ریزی نهایی شود.

وی با بیان اینکه کل فرایند جلسه هم‌اندیشی تدوین برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ توصیف، تحلیل و تجویز است، تصریح کرد: برای بخش ورودی جلسه، توصیف و تحلیل توسط خود شهرداری اصفهان انجام می‌شود و در نهایت تکمیل و تدقیق توصیف و تحلیل و تجویزهای اولیه صورت می‌گیرد.

کد خبر 399477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.