استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها در توسعه اقدامات فرهنگی شهر

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: ضرورت دخالت دانشگاه در امور شهر باید حس شود و دانشگاه برای توسعه فرهنگی شهر طرح و نسخه بدهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی عبدالمالکی با تاکید بر اینکه اگر قرار باشد اتفاقی در شهر بیفتد که منجر به اقدامی فرهنگی شود، شروعش باید از دانشگاه باشد، اظهار کرد: دانشگاه رکن اصلی توسعه شهر و لزوم تعامل بیشتر دانشگاه و شهرداری است؛ متاسفانه شکل پیوسته‌ای در ارتباط دانشگاه و مدیریت شهری تاکنون نداشته‌ایم و ضرورت ایجاد و استمرار این موضوع در تحقق اهداف کلان فرهنگی وجود دارد.

وی ادامه داد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه به عنوان سازمانی نوپا و با اهداف مهم در شهرداری توانسته طی دو سال گذشته به برنامه‌های مهمی ورود کند.

عبدالمالکی تصریج کرد: مدیریت شهری اعتقاد به لزوم پیوست و مقدمه فرهنگی در پروژه‌ها دارد و نوع نگاه آن طی سالیان اخیر به حوزه فرهنگی بهتر شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: آموزش مهارت‌های اجتماعی در اولویت برنامه‌های فرهنگسراهای ما بوده و سعی داریم کارگاه‌های رایگان در حوزه شهروندی و اجتماعی با نگاه ویژه به ظرفیت فرهنگسراها و اساتید دانشگاه برای شهروندان برگزار کنیم؛  معتقدیم دانشگاه بیشتر از شهرداری می‌تواند در حوزه فرهنگی شهر عمل کند.

وی با اشاره به ظرفیت انجمن و گروه‌ها در دانشگاه، خاطرنشان کرد: این ظرفیت می‌تواند در شهر کمک کند و یاری‌گر شهرداری باشد؛ قطعا ضرورت دخالت دانشگاه در امور شهر باید حس شود و دانشگاه برای توسعه فرهنگی شهر طرح و نسخه بدهد؛  در شهرداری از هر حوزه‌ای که به شهر مربوط شود از دانشگاه طرحی به ما برسد آماده پیگیری هستیم.

کد خبر 399441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.