آغاز تکمیل فاز سوم پروژه «ابن شهر آشوب ساروی»

شهردار ساری گفت: میدان «ابن شهر آشوب ساروی» که دو فاز آن احداث و به بهره برداری رسیده است و هم‌اکنون تکمیل فاز سوم این پروژه با هدف احیای بافت فرسوده و با رویکرد معماری بومی و اسلامی در ضلع شمال شرقی آغاز شده است.

به گزارش ایمنا، عباس رجبی اظهار کرد: بافت قدیمی شهرها بواسطه قدمت و عناصر با ارزش تاریخی، موقعیت مناسب ارتباطی، دربرگیری بازار اصلی شهر و قلب تپنده اقتصادی آن دارای ارزش و جایگاه منحصر به فرد در ساختار فضایی و کارکردی شهر است.

وی اضافه کرد: نگاه به بافت تاریخی و فرسوده یک فرصت تلقی می‌شود که می‌توان توسعه گردشگری شهری را در آن مورد توجه قرار داد؛ در طول سالیان اخیر که گردشگری به عنوان یک صنعت مطرح شد، معماری بناها همواره یکی از ارکان مهم این صنعت محسوب شده است.

شهردار ساری ادامه داد: قطعا مرکز مازندران با دارا بودن فرهنگ و تمدن و آثار دیدنی در زُمره شهرهای گردشگری است، اگر نگاهی به این شهر بیندازیم نمونه‌های برجسته و شاهکارهای بیشماری نظیر آب انبار نو، خانه کلبادی و میدان ساعت را می‌توان یافت و طریق آن سیل گرشگران به این اماکن روانه کرد.

رجبی تصریح کرد: آنچه که این سال ها مورد توجه قرار گرفته بافت‌های فرسوده است که مسئولان را بر آن داشت تا با نوسازی و بهسازی  این بافت شهری و سرمایه‌گذاری مطلوب در این بخش فرآیند گردشگرپذیری را رونق دهند و علاوه بر آن فضای زیبا، دل‌نشین را برای بازدید مسافران، گردشگران و شهروندان ایجاد کنند.

وی گفت: شهرداری ساری در راستای اجرایی کردن طرح‌ها و پروژه‌های شهری با رویکرد گردشگری فعالیت خود را آغاز کرده است؛ میدان «ابن شهر آشوب ساروی» که دو فاز آن احداث و به بهره‌برداری رسیده است و هم‌اکنون تکمیل فاز سوم آن با هدف احیاء بافت فرسوده با رویکرد معماری بومی و اسلامی در ضلع شمال شرقی آغاز شده است.

شهردار ساری خاطرنشان کرد: ادامه ساخت فاز سوم این میدان هم اکنون با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دستور کار شورای اسلامی شهر و شهرداری ساری قرار گرفته و با تلاش سازمان عمران و بازآفرینی این شهرداری در حال انجام است.

کد خبر 399270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.