رونمایی از سه محصول جدید آتش‌نشانی در مشهد

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: دومین همایش منطقه‌ای "حفاظت ساختمان در برابر حریق" از ۱۳ تا ۱۵ آذرماه جاری با حضور جمعی از مسئولان شهری، کشوری و کارشناسانی از کشورهای دیگر در مشهد برگزار می‌شود.

امیر عزیزی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آیین افتتاح رسمی دومین همایش منطقه‌ای "حفاظت ساختمان در برابر حریق"  ۱۳ آذرماه سال‌جاری از ساعت پنج بعدازظهر با حضور ۷۰۰ متخصص رشته ایمنی، حریق همچنین جمعیتی از مهندسان نظام مهندسی در رشته‌های معماری، عمران، مکانیک و برق برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه همایش منطقه‌ای حفاظت ساختمان در برابر حریق بر تامین ایمنی ساختمان‌های بلندمرتبه تاکید دارد، افزود: با توجه به اینکه در کلانشهرهایی مثل مشهد، اصفهان و تهران بلند مرتبه‌سازی افزایش یافته و الزامات آن در تامین ایمنی و حریق متفاوت از سایر ساختمان‌ها است، برای کارگاه‌های تخصصی این همایش یکی از اساتید مطرح بین المللی که در کشور امارات تامین ایمنی ساختمان های بلند مرتبه را بر عهده دارد، دعوت شده است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد تصریح کرد: برای برگزاری همایش منطقه‌ای حفاظت ساختمان در برابر حریق شهرداری مشهد، سازمان نظام مهندسی ساختمان، مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی، نمایشگاه بین‌المللی، دانشگاه جامع علمی کاربردی شهرداری‌های خراسان رضوی مشارکت دارند.

وی گفت: در همایش منطقه‌ای حفاظت ساختمان در برابر حریق، کارشناسان و مهندسان حوزه نظام مهندسی ساختمان و مدیران عامل سازمان‌های آتش نشانی کلانشهرهای کشور نیز حضور خواهند داشت و در این همایش نخستین "استارتاپ ویکند" (شبیه‌سازی محیط کسب و کار و چالش‌های راه‌اندازی و کار کردن در محیط‌های استارتاپی) با موضوع مبحث "سه مقررات ملی ساختمان" در خصوص ایمنی و حریق برگزار می‌شود که در این حوزه حدود ۳۶ ایده و کارهای نوآورانه و فناورانه ارسال شده که همزمان با همایش این موارد استارتاپی پرزنت خواهد شد.

عزیزی خاطرنشان کرد: در حاشیه برگزاری همایش منطقه‌ای حفاظت ساختمان در برابر حریق، نمایشگاه تخصصی دستاوردهای حوزه ایمنی و آتش‌نشانی با مشارکت گسترده فعالان و شرکت‌های معتبر در حوزه ایمنی و آتش نشانی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد برپا خواهد شد.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه سازمان آتش نشانی مشهد سه محصول خود از جمله اولین خودروی کم عرض آتش نشانی، پهپاد مانیتورینگ ساخته دانشگاه فردوسی و بی‌سیم با دانش بومی برای کار در چاه و عمق های بالای ۱۰۰ متر را رونمایی می‌کند.

کد خبر 399236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.