امکان صرفه‌جویی ۳۰  درصدی در شبکه برق وجود دارد

مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده، در شبکه برق تقریبا ۳۰ درصد امکان صرفه‌جویی وجود داشته و به عبارتی زمینه صرفه‌جویی و مدیریت مصرف حدود ۱۵ هزار مگاواتی در شبکه برق وجود دارد.

به گزارش ایمنا، عبدالصاحب ارجمند ضمن بیان وجود ظرفیت ۱۵ هزارمگاواتی در شبکه برق که حدود ۳۰ درصد از مصرف را تشکیل می دهد، این میزان صرفه‌جویی را معادل حدود ۳۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در شبکه انتقال و توزیع عنوان کرد و افزود: اگر در آینده به توسعه برق صنایع کشاورزی و پوشش آن نیاز داشته باشیم دو راه داریم؛ یا باید به همین میزان سرمایه‌گذاری جدید کنیم یا ظرفیت موجود را به نحوی مدیریت کنیم که بدون کاهش رفاه و تولید ناخالص ملی بتوانیم برای سایر مصارف ذخیره داشته باشیم.

وی مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو ادامه داد: از مجموع ۱۵ هزار مگاوات زمینه صرفه‌جویی و مدیریت مصرف، حدود ۵۰ درصد به ظرفیت‌های فنی و ۵۰ درصد به ظرفیت‌های غیرفنی شامل مباحث اجتماعی، فرهنگی و آموزشی مرتبط می‌شود که می‌تواند روی این موضوع تاثیرگذار باشد.

مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو اضافه کرد: در ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی به میزان ۱۵ میلیارد دلار، زمینه مدیریت مصرف وجود دارد که بسیار کمتر از سرمایه‌گذاری در بخش‌های فنی بوده درحالی‌که اثرگذاری و ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

ارجمند، حوزه بانوان را دارای بیشترین میزان اثرگذاری در زمینه مدیریت مصرف دانست و گفت: در زمینه اقدامات انجام شده در راستای ترویج فرهنگ صرفه‌جویی، بانوان می‌توانند تاثیرگذارترین قشر در این زمینه باشند.

کد خبر 399108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.