کاهش تخلفات شهری با مشارکت شهروندان

مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: شهروندان با مشارکت خود به عنوان ضابطان اجرای قانون می‌توانند در کاهش تخلفات شهری موثر باشند، از این رو برای افزایش مشارکت آنها برنامه‌ریزی‎‌های خوبی انجام شده است.

حسن محمدحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با توجه به وظایفی که بر عهده دارد در طول ماه‌های مختلف سال و به صورت ۲۴ ساعته مسائل مربوط به انضباط و تخلفات شهری را در سطح شهر رصد و پیگیری می‌کند.

وی تاکید کرد: افتخار می‌کنیم که شهروندان با مشارکت خود به عنوان ضابطان اجرای قانون می‌توانند در کاهش تخلفات شهری موثر باشند، از این رو برای افزایش مشارکت آنها برنامه‌ریزی‎‌های خوبی انجام شده است.

مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان افزود: در فصل پاییز و زمستان با مسائل خاصی از جمله روشن کردن آتش در حاشیه رودخانه به ویژه ناژوان رو به رو هستیم که با هماهنگی‌های انجام شده با مقامات قضایی و دریافت دستورات لازم، اکیپ‌های این اداره کل به صورت مستمر از این محوطه‌ها بازدید و در صورت مشاهده موارد تخلف با هماهنگی نیروی انتظامی برخورد قانونی را انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: روشن کردن آتش در حاشیه رودخانه و ناژوان علاوه بر ایجاد خسارت به تاسیسات، المان‌های شهری و درختان، باعث افزایش آلودگی هوا نیز می‌شود.

محمدحسینی با اشاره به جمع‎آوری کارتن‌خواب‌ها در سطح شهر، گفت: هرچند تعداد کارتن خواب‌ها در شهر اصفهان انگشت شمار است، اما بر اساس برنامه ریزی انجام شده، به مرکز مربوطه جهت غربالگری تخصصی هدایت می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد:  برای نخستین بار در کشور "طرح ویژه رفع سد معبر صنوف" به عنوان طرحی مشترک بین شهرداری اصفهان، اتحادیه‌های صنوف، نیروی انتظامی و پلیس راهور در حال اجرا است.

مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: بر اساس طرح ویژه مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری با همکاری اتحادیه‌های صنفی، گشت‌زنی‌های مشترکی همراه با بازرسان اتحادیه‌ها، بازرسان اماکن و نیروهای آموزش دیده شهرداری، پلیس راهور و نیروی انتظامی انجام و با فرایند تعریف شده نسبت به رفع تخلفات شهری صنوف به ویژه سدمعبر اقدام و با مستندسازی روند تخلفات بررسی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این بازرسی‌ها، به واحدهای صنفی متخلف تذکرات لازم ابلاغ و چنانچه توجه نشد با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد، افزود: در اجرای "طرح ویژه رفع سد معبر صنوف" اصناف ۱۸ اتحادیه از جمله میوه فروشان، گل‌فروشان، موتورسیکلت فروشان، تزیینات خودرو، تابلوسازان و فروشندگان اتومبیل هدف است تا شهری بدون تخلفات شهری داشته باشیم.

محمدحسینی تصریح کرد: تبصره یک بند دو ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها ضمن اینکه استفاده از فضای معابر عمومی برای کسبه را ممنوع کرده، شهرداری را نیز موظف به رفع سد معبر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای "طرح ویژه رفع سد معبر صنوف" تخلف سد معبر صنوف کاهش چشمگیری داشته است.

کد خبر 399086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.