دنیا منتظر ارتباط فرهنگی است

دبیرنخستین رویداد بین المللی طراحی گرافیک اصفهان گفت: دنیا منتظر ارتباط فرهنگی است. به دور از تمام حاشیه ها هنر تنها راهی است که می توان به دلها نفوذ کند اما متاسفانه مدیران ما از این موضوع غافل هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کنفرانس خبری نخستین رویداد بین المللی طراحی گرافیک اصفهان شامگاه روز گذشته _یکشنبه۱۰ آذرماه_ به مناسبت گرامیداشت روز اصفهان برگزار شد. در این نشست احمدرضا میرمقتدایی خصوص هنر گرافیک اظهار کرد: گرافیک پیوند اصلی فضا های هنری است. باتوجه به محدودیت جوانان طراح این نیاز حس می شد که استعداد آن هارا به دنیا معرفی کنیم. برای اینکه مسیری هموار برای آن ها ایجاد کنیم فضای آکادمیک لازم است. مراکز آموزش از لحاظ کمی خوب هستند اما از لحاظ کیفی مشکل دارند. تصمیم گرفتیم فضایی  برای همه هنرمندان ایجاد کنیم که قابل ستایش باشد، اصفهان با قدمت چندین ساله بهترین بهانه برای این فضا است.

وی افزود:  ژبروفسکی با رایزنی که بابک صفوی انجام داد قبول کرد به ایران بیاید و کارهای خود را در اصفهان به نمایش بگذارد. یک سال و نیم زمان برد تا همه چیز را برای این رویداد محیا کنیم. ما فقط یک نمایشگاه نمی خواستیم بلکه قصد داشتیم طراحان دنیا را برای کار در اصفهان دعوت کنیم. از ژبروفسکی درخواست کردیم شاگردان خود که استاد هستند را به اصفهان بیاورد تا ببینیم این شهر چه میزان برای کار کردن آن ها تحریک آمیز است.

اصفهان به یک طراح نیاز دارد

دبیر نخستین رویداد بین المللی گرافیک اصفهان با بیان اینکه از هنرمندان دنیا خواستیم برای کودکان لهستانی که در جنگ جهانی به اصفهان آمدند اثری خلق کنند، تصریح کرد: حدود ۱۰۰ اثر ارسال شد، که استقبال اروپاییان بیشتر از ایرانیان بود. شنبه و یکشنبه ورکشاپ و سخنرانی ژبروفسکی برگزار می‌شود.

میر مقتدایی در خصوص طراحان پوستر، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این برنامه این است که طراح و دیزاینر مطرحی را تحویل جامعه دهیم زیرا زمانی که طراح باشید می توانید در هر زمینه ای ایده بدهید. اصفهان به یک طراح نیاز دارد که اگر این اتفاق رخ دهد ما هیچ دغدغه ای نخواهیم داشت. 

وی با اشاره به مشکلاتی که در برگزاری این رویداد وجود داشته است، گفت: برای انتقال آثار از لهستان به اصفهان سه ماه درگیر بودیم زیرا هیچ پستی به دلیل تحریمات حاضر نیست با ایران کار کند. قرار بود کار ها به دبی برود و با پست خصوصی به اصفهان بیاید که خیلی هزینه بردار بود و خوشبختانه ژبروفسکی این هزینه را تقبل کرد که خیلی ارزشمند است. 

دبیر اولین رویداد اظهار کرد: دنیا منتظر ارتباط فرهنگی است. به دور از تمام حاشیه ها هنر تنها راهی است که می توان به دلها نفوذ کند اما متاسفانه مدیران ما از این موضوع غافل هستند.

نخستین موزه تصویر شهر اصفهان را تاسیس خواهیم کرد

در ادامه این نشست ابولفضل آقایی با اشاره به اینکه اصفهان از طرف یونسکو جزء شهر های خلاق انتخاب شده است، تصریح کرد: هر چهار سال یک بار شهر های خلاق باید برنامه خود را به یونسکو اعلام کنند تا از گردونه خارج نشوند که در اصفهان چهار جریان بزرگ رخ خواهد داد.

دبیر اجرایی نخستین رویداد بین المللی گرافیک اصفهان اضافه کرد: اگر بخواهیم صنایع دستی اصفهان از حالت تکراری بودن خارج شود باید جوانانی که به دانشگاه هنر می آیند، طراح خارج شوند تا بتوانند نظرات خود را در بیشتر هنر ها ارائه دهند، با این کار اصفهان ویژگی شهر خلاق را حفظ می‌کند.

وی گفت: در تلاش هستیم تا فضایی را در شهر اصفهان به عنوان اولین موزه تصویر شهر تاسیس کنیم که همه آثار در انجا حفظ شود و جوانان ببینند. برای جلسه امروز قول دادیم گله مندی نکنیم و بگذاریم بایک روند خوب و پر نشاط طی شود.  شاید روزی کسی را پیدا کنیم و بگوییم خون دل هایی برما گذشت تا این اتفاق رخ دهد.

کد خبر 399068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.