۷ هزار زن سرپرست خانوار در اصفهان بیمه شدند

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: حق بیمه تأمین اجتماعی ۱۰ هزار و ۶۵۴ خانوار در هفت ماهه سال ۹۸ توسط این نهاد پرداخت شد که این تعداد شامل شش هزار و ۶۸۵ زن سرپرست خانوار و سه هزار و ۹۶۹ خانوار مجری طرح‌های اشتغال است.

محمدرضا متین پور، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت بیمه مددجویان این نهاد، اظهار کرد: حق بیمه تأمین اجتماعی مددجویان با هدف برخورداری از مستمری بازنشستگی پرداخت می‌شود.

وی در خصوص بیمه زنان سرپرست خانوار افزود: زنان سرپرست خانوار در ۵۵ سالگی با داشتن حداقل ده سال سابقه بیمه، می‌توانند مستمری بازنشستگی تأمین اجتماعی دریافت ‌کنند همچنین کمیته امداد زنان سرپرست خانوار بالای ۴۵ سال را هم تحت پوشش بیمه قرار می‌دهد تا بعد از ۱۰ سال پرداخت حق بیمه و بهره‌مندی از مزایای مستمری بازنشستگی از چرخه حمایت این نهاد خارج شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با تاکید بر تلاش این نهاد برای  ایجاد درآمد پایدار برای نیازمندان تحت حمایت، تصریح کرد: حق بیمه تأمین اجتماعی ۱۰ هزار و ۶۵۴ خانوار در هفت ماهه سال ۹۸  توسط این نهاد پرداخت شد که این تعداد شامل شش هزار و ۶۸۵ زن سرپرست خانوار و سه هزار و ۹۶۹ خانوار مجری طرح‌های اشتغال است.

وی در خصوص مبلغ حق بیمه واریز شده گفت: هزینه واریز حق بیمه این افراد ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده که این نهاد به شکل میانگین برای هر زن سرپرست خانوار ماهیانه مبلغ ۱۳۰هزار تومان و برای هر خانوار مجری طرح‌های اشتغال ماهیانه ۲۸۰هزار تومان به‌عنوان حق بیمه به ‌حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز می‌کند.

متین پور با تاکید بر لزوم حمایت مردم و خیران نیکوکار از نیازمندان و بکارگیری آنها در مشاغل، اظهار کرد: صاحبان صنایع، کارفرمایان و کارآفرینان می‌توانند با استخدام و به کارگیری مددجویان از بسته‌های تشویقی کمیته امداد اصفهان نیز بهره‌مند شوند.

کد خبر 399067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.