تلفیقی از ساختارشکنی و ساختار سازی

نگارگری هنری است که سالیان سال توسط استادان سفید موی دنبال می‌شود، اما حال در این زمان هنرمندان جوان راهی را دنبال می‌کنند تا نگارگری را به هنر معاصر پیوند بزنند و ساختارهای گذشته را با دستان خلاقشان بشکنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نمایشگاه "وآنچه خود داشت" تلفیقی از هنر معاصر با هنر سنتی ایرانی است که توسط میلاد غلامی به تصویر درآمده است؛ این هنرمند در خصوص برگزاری این نمایشگاه می‌گوید: در پایان‌نامه دانشگاهی‌ام درگیر فضای نگارگری ایرانی بودم و مطالعات تصویری داشتم و به دنبال تلفیق نگارگری با هنر معاصر رفتم وبه طور تصادفی با هنرمندی آشنا شدم که با متریال های مختلف یک هنر پست‌مدرن را خلق می‌کرد. 

وی می‌افزاید:‌ آشنایی با آثار آن هنرمند ارتباط بصری در ذهن من ایجاد کرد تا بتوانم با زبان امروزی و دیزاین جدید، هنرایرانی و نگارگری‌ام را خلق کنم. با تلاش بسیار و طراحی در طول زمان این ایده شکل گرفت و توانستم نگارگری را به زبان امروزی بیان کنم.

این هنرمند با اشاره به مفهوم آثار خود، ادامه می‌دهد: فرم آثار دایره است و به زندگی روزمره آدم‌ها اشاره دارد، جهان امروز معنای متفاوتی دارد؛ تعدادی از طراحی‌ها نیز مخاطب را به دوره نگارگری می‌برد چراکه از لحاظ حسی، نوع و سبک از رنگ های نگارگری در آن‌ها به کاربرده شده است.

غلامی می‌افزاید: در این نمایشگاه آثار از زندگی خانوادگی‌ام و همچنین زندگی شهری هستند و ایرانی بودن آن‌ها از اهداف من بود که به نظرم برای مخاطبان جذاب است چرا که هم زمانی ذهنی برای آن‌ها ایجاد می‌شود در عین حال مخاطب به مکتب صفویه یا تیموریان برمی‌گردد.

وی اضافه کرد: دنیای ما دنیای صنعتی و تکنولوژی است به همین علت به دنبال ایده وخلاقیت برای جذب مخاطب بودم چرا که ساختارشکنی است که می‌تواند حرف هنرمند را متفاوت کند.

این هنرمند خاطر نشان کرد: هنرمند باید فرزند زمان خود باشد چراکه نگارگری که سال‌ها از بین رفته تکرار آن به رونق این هنر کمک نمی‌کند اما می‌توانیم متناسب با زمان خودمان این هنر را به زبان دیگر تبدیل کنیم تا ادامه دهنده آن نگارگری های گذشته ما باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نمایشگاه آثار میلاد غلامی با عنوان "و آنچه خود داشت" در گالری تام که واقع در اصفهان، خیابان حکیم نظامی، کوچه کلیسا وانک، روبه روی دانشگاه هنر، پلاک ۲، طبقه اول میزبان هنردوستان خواهد بود.

کد خبر 398968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.