رشد ۶ درصدی مشارکت زنان در اقتصاد

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در در حاشیه اجلاس«پکن ۲۵» گفت: میزان مشارکت زنان از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸، شش درصد رشد داشته است.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عیسی منصوری دردومین روز اجلاس پکن ۲۵» در  نشست تخصصی با عنوان"تشریح توانمندی اقتصادی زنان ایرانی با رویکرد اشتغال مشاغل خانگی" اظهار کرد: در سال ۲۰۱۴ میزان مشارکت زنان، ۱۲ درصد بوده که این میزان در سال ۲۰۱۸ به ۱۸ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه ورود زنان به بازارکار یکی از ظرفیت های قابل توجه برای توسعه اقتصادی است، گفت: این در حالی است که نرخ مشارکت زنان در فعالیت های اقتصادی با اختلاف قابل توجهی نسبت به مردان پایین تر است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دلایل متفاوتی برای دوری از زنان از بازار کار وجود دارد و مهم ترین آن مسئولیت های شخصی و خانوادگی آنهاست.

منصوری خاطر نشان کرد: به دلیل فرصت های فراهم شده برای زنان در کشور سطح تحصیلی آنها نسبت به گذشته افزایش قابل توجهی پیدا کرده است به طوری که هم اکنون حدود ۶۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی و تحصیلات عالی زنان هستند.اما کم بودن سطح مهارت یکی از مشکلات  زنان برای پیوستن به بازارکار است.

وی با اشاره به اینکه برای غلبه بر این مشکلات در سطح ملی تصمیماتی اتخاذ شده است، تصریح کرد: یکی از این تصمیمات افزایش ظرفیت کار در خانه است و دیگری افزایش مهارت فارغ التحصیلان با آموزش تکنیکی و فنی و حرفه ای است.

کد خبر 398868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.