احداث خط دو مترو مسیر برابری مردم از امکانات را فراهم می کند

شهردار اصفهان گفت: در مسیر خط دو متروی اصفهان، محله‌های کمتر برخوردار شهر از این امکانات بهره‌مند خواهند شد و با تحقق این مهم شهرداری را در مسیر برابری واقعی برای بهره‌مندی مردم از امکانات شهری قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز-شنبه ۹ آذرماه ۹۸- در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» اظهارکرد: طبق وعده داده شده، روزهای پایانی هفته گذشته TBM جدید خط دو متروی اصفهان به قطر ۹.۹ متر از طریق حمل بار ترافیکی وارد شهر شد و در محل احداث ایستگاه کهندژ استقرار یافت.

وی افزود: در حال حاضر دستگاه‌های حفار، زیر زمین در سمت شرق خط دو متروی اصفهان (در خیابان زینبیه) در حال حفاری است که ورود دستگاه حفار جدید و آماده‌سازی آن برای آغاز حفاری از جبهه غربی خط دو متروی اصفهان، از چند ماه قبل برنامه ریزی شده بود که امیدواریم بتوانیم خط دو مترو را زودتر در اختیار مردم قرار دهیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه خط دو متروی اصفهان دو سمت شرق و غرب اصفهان (از زینبیه و دارک تا خیابان کهندژ و حوالی خمینی شهر) را به هم متصل می‌کند تا مردم این مناطق از خدمتی بزرگ برخوردار شوند، تصریح کرد: خط دو متروی اصفهان پروژه محرک توسعه برای دارک و زینبیه در شرق و شمال شرقی شهر و کهندژ و رهنان در غرب اصفهان خواهد بود و این اتفاق امکانات شهری را به صورت عادلانه در نقاطی که مترو از آنها عبور می‌کند، توزیع خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در مسیر خط دو متروی اصفهان، محله‌های کمتر برخوردار شهر از این امکانات بهره‌مند خواهند شد و تحقق این مهم شهرداری را در مسیر برابری واقعی برای بهره‌مندی مردم از امکانات شهری قرار می‌دهد.

شهردار اصفهان با اشاره به آلودگی هوای شهر اصفهان، گفت: آلودگی هوا در هفته گذشته باعث تعطیلی مدارس شد و امروز نیز تمام مهدکودک‌ها و تعدادی از مقاطع تحصیلی به دلیل آلودگی هوا تعطیل شدند، بنابراین راه‌اندازی مترو و استفاده از آن برای شهر و پاکی هوا بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه در حال حاصر روزانه ۱۰۰ هزار نفر از شهروندان اصفهانی برای انجام سفرهای درون شهری خود از مترو استفاده می‌کنند، اظهارکرد: از شهروندان انتظار می‌رود از وسایل حمل ونقل عمومی به ویژه خط یک مترو که نواقص آن بر اثر ناآرامی‌های اخیر به طور کامل رفع و در اختیار شهروندان قرار گرفته، استفاده کنند تا شاهد کاهش آلودگی هوای باشیم و شهروندان زندگی راحت‌تری تجربه کنند.

نوروزی فرارسیدن «روز مجلس» را به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تبریک گفت و یاد و خاطره آیت الله سید حسن مدرس که روز شهادت او به نام روز مجلس نامگذاری شده را گرامی داشت.

وی همچنین با اشاره به روز ۱۲ آذرماه سالروز تصویب قانون اساسی اظهار امیدواری کرد: اصول این سند حقوقی و میثاق ملی به عنوان معیار و ملاک عمل همه مدیران و نمایندگان در تمام حوزه‌ها باشد.

کد خبر 398690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.