تذکر نمایندگان اصفهان برای جلوگیری از افزایش نرخ تورم

نمایندگان استان اصفهان در هفته‌ای که گذشت اظهارنظرهای مختلفی پیرامون مسائل مهم کشور انجام دادند،

به گزارش ایمنا، اظهار نظرها، تذکرات و نطق میان دستور، بخشی از فعالیت نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی طی هفته گذشته بود که در یک نگاه اجمالی به مرور آن می پردازیم؛ 

سه شنبه ۵آذر

موسوی لارگانی: دادن آمار دروغ بازی با اعصاب و روان مردم است

سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان، در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی سه شنبه مجلس با اشاره به هفته بسیج گفت: بسیج بلای جان استکبار جهانی است. کاش از ظرفیت آن در مسائل اقتصادی و رفع بیکاری استفاده می‌شد. از ملت بزرگوار ایران بابت حمایت از نظام و مقام معظم رهبری در مقابل اشرار،  منافقین و سلطنت طلبان تشکر می‌کنم. حضور مردم در راهپیمایی اخیر نشان داد علی رغم اعتراض به نحوه تصمیم گیری مسئولین اجرایی پای رهبری و پای نظام ایستاده‌اند.

وی با بیان این اعتقاد که «در کنار این حضور انقلابی ملت، نباید ضعف برخی از مسئولین در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی، سیاسی و بی‌تدبیری و فرار از گفت‌وگوی مستقیم با ملت به حاشیه رانده شود.» در بخش دیگری از سخنانش به انتقاد شدید از تصمیم اصلاح قیمت بنزین پرداخت و ابراز عقیده کرد که طرح افزایش قیمت بنزین طرحی بود که به نام مستضعفین کام ثروتمندان را شیرین‌تر کرد و اقدامات فسادستیزانه آیت‌الله رئیسی را به حاشیه راند.

وی خطاب به دولتمردان گفت: برای کمک به مردم نیازی به پرداخت یارانه بنزین نبود. فقط باید به رانت‌خواران می‌گفتید که دستشان را از جیب مردم درآورند. حال توضیح دهید که ۶۰ میلیون نفر که قرار بود یارانه بنزین به حسابشان واریز شود شامل چه گروه‌هایی هستند.

وی هم‌چنین با ادعای بی اطلاعی مجلس از موضوع اصلاح قیمت بنزین ابراز عقیده کرد: چرا بعد از گذشت دو هفته از افزایش هزینه زندگی رئیس جمهور را به مجلس نخواندیم؟ چرا هیات رئیسه و رئیس مجلس سوگندشان را فراموش  کردند؟ چرا برخی مجلس را با شرکت سهامی اشتباه گرفتند؟ اینجا خانه‌ ملت است و سندش به نام مردم است. بیخود این سند را میان خود و حامیان زر و زورتان دست به دست نکنید.

موسوی لارگانی در پایان  ضمن تقدیر از اقدامات وزیر ورزش در توسعه اماکن ورزشی در مناطق  محروم مختلف کشور در عین حال گفت: از مجاهدت‌های چندین ساله آقای حجتی در وزارت کشاورزی تشکر می‌کنم.

یکشنبه ۳آذر

موسوی‌لارگانی: چرا مجلس جلسه‌ای برای حل مشکلات ناشی از افزایش قیمت بنزین برگزار نمی‌کند؟

 حجت الاسلام ناصر موسوی لارگانی در جلسه علنی صبح یکشنبه مجلس در تذکری اظهار کرد: نمایندگان درخواست برگزاری جلسات علنی در چهارمین هفته کاری مجلس را داشتند تا به مشکلات پیش آمده با افزایش قیمت بنزین در بازار رسیدگی کرده و آن را حل کنند. نه اینکه مجلس به برنامه عادی و کاری خود ادامه دهد.

وی ادامه داد: این هفته، هفته سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه بود و قرار نبود مجلس جلسه داشته باشد. ما خواستیم جلسه برگزار شود تا مشکلات را حل کنیم.

مسعود پزشکیان رئیس جلسه در پاسخ به این تذکر گفت که مجلس فردا دوشنبه در این باره جلسه خواهد داشت.

یکشنبه ۳آذر

بختیار به رئیس جمهور: جلوگیری از افزایش نرخ تورم براساس افزایش نقدینگی یارانه سوخت و افزایش نرخ بنزین

حاجی دلیگانی به وزیر صنعت: علت بسته شدن سامانه صدور مجوز کسب به ویژه در صنف نانوایی‌ها. به وزیر ارتباطات: لزوم رسیدگی به اجحاف صورت گرفته توسط اپراتورهای تلفن همراه و شبکه هوشمند.

سعیدی مبارکه به وزیر آموزش و پرورش: تسریع در جوابیه تذکرات قبلی در خصوص علت عدم عدالت در صدور مجوز وزارت خانه‌های متبوع.

حاجی به وزیر آموزش و پرورش: لزوم رسیدگی به ارزیابی و معیار ارتقای تبدیل وضعیت آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی.

محسن کوهکن و ۷ نفر  از نمایندگان به وزیر علوم: دقت در انتخاب مسوولان مراکز دانشگاهی در استان اصفهان و نظارت بر عملکرد آن به ویژه مسئول واحدهای جامع علمی کاربردی استان اصفهان.

اصغر سلیمی به رییس جمهور و وزیر دفاع: چرا برخی از وزارتخانه‌ها و نیروهای مسلح مدارک دانشگاه پیام نور را جهت استخدام قبول نمی‌کنند.

حاجی دلیگانی به رییس جمهور: جلوی افزایش قیمت برخی کالاها و خدمات را که بدون حساب بالا می‌رود بگیرید و با مردم شفاف و صادقانه برخورد کنید.

علی بختیار به رییس جمهور: علت سلب استفاده کامل از سامانه اطلاعاتی و بستن کامل دسترسی به اینترنت کشور.

سید محمد جواد ابطحی به وزیر نیرو: تسریع در احداث شبکه فاضلاب شهرستان خمینی‌شهر، به وزیر ورزش: تسریع در احداث سقف سرپوشیده محله دینان خمینی‌شهر با توجه به نبود فضای ورزشی، به رییس جمهور: ضرورت حل مشکلات درمانی و معیشتی ایثارگران.

سیدناصر موسوی لارگانی به وزیر ارتباطات: ضرورت برخورد با اپراتور ایرانسل به دلیل محاسبه ترافیک استفاده از سایت‌های داخلی و پیام رسان ملی در زمان مسدود بودن اینترنت بین المللی با نرخ ترافیک بین الملل و ارائه گزارش به مردم. به وزیر امور خارجه: لزوم فعالیت بیشتر سفرای کشور در فضای مجازی و خروج آنها از انفعال رسانه‌ای جهت بیان مواضع جمهوری اسلامی در مسائل بین الملل و تنویر افکار عمومی. به رئیس جمهور: علت عدم تخصیص سهمیه به خودروهای قدیمی با عمر بیش از ۱۵ سال و دارای معاینه فنی در طرح سهمیه بندی سوخت.

دوشنبه ۵آذر

سید محمد جواد ابطحی به رییس جمهور: درآمد رانندگان تاکسی در شهرهای کوچک از جمله خمینی شهر با توجه به افزایش قیمت قطعات کفاف هزینه های آنها را نمی دهد، حداقل در پرداخت حق بیمه حمایت از آنها داشته باشید، در حالی که ادعا می کنید به ۶۰ میلیون نفر یارانه می دهید بسیاری از مردم به دلیل عدم پرداخت یارانه معترض هستند.

حاجی دلیگانی به وزیر کار: علت عدم انجام تعهدات سازمان بهزیستی در برابر مراکز خصوصی ارائه دهنده خدمات بهزیستی،  به رییس جمهور: به وعده خود مبنی بر واریز درآمد حاصل از گرانی بنزین به حساب مردم عمل کنید، به وزیر صنعت: لزوم نظارت و توجه به امر مهم تنظیم بازار.

سه شنبه ۵آذر

سیدمحمدجواد ابطحی، نماینده خمینی شهر به رئیس جمهور: حذف سهمیه موتورسیکلت بالای ۱۰ سال بدون اعلام قبلی باعث فشار به اقشار ضعیف جامعه است؛ باید نسبت به سهمیه بنزین این نوع وسایل نقلیه اقدام شود. عدم پرداخت یارانه افزایش قیمت بنزین به فرهنگیان هیچ مبنای منطقی ندارد؛ دستور دهید که به معیشت آنها نیز کمک شود. چرا دولت بر اساس ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه نسبت به ثبت حقوق و مزایای مدیران در سامانه اقدام نمی‌کند؟

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده شاهین شهر به وزیر نفت: آیا خبر دارید یک دامدار سنتی برای خرید ۲۰ لیتر نفت سنتی برای گرم نگاه داشتن محل نگهداری ۱۰ رأس دام باید حداقل ۱۰ خوان اداری را طی کند؟.

کد خبر 398651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.