خطر قطع نشدن اینترنت از خسارات قطعی آن بیشتر بود

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: در صورتی که اینترنت جهانی قطع نمی شد شاهد بروز خسارت های بزرگ و عظیم تری برای کشور می بودیم و بی شک خطر بروز این خسارات بیش از خطر آسیب به کسب و کار های اینترنتی کشور بود.

یحیی آل اسحاق در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به قطعی بلند مدت اینترنت در ایران، اظهار کرد: بی شک قطع شدن اینترنت کسب و کار فعالان اقتصادی که نیاز به ارتباط با دیگر کشورها و شبکه ارتباطات بین المللی داشته اند را تا حدودی تحت تاثیر قرار داده و  برقراری شبکه ملی اطلاعات (اینترانت) در اواسط روزهای قطعی اینترنت موجب بهبود فعالیت برخی از کسب و کار ها نسبت به گذشته شد.

وی افزود: اتصال شبکه ملی اطلاعات موجب برطرف شدن مشکلات موسسات مالی و بانک ها شد و همین امر معضلات اقتصادی که در طول دوران قطعی اینترنت به وجود آمده بود را تا حدودی برطرف کرد.

وزیر بازرگانی دولت های چهارم، پنجم و ششم تصریح کرد: کسب و کارهایی که نحوه فعالیت آنها وابسته به شبکه اینترنتی خارجی بوده با مشکلاتی مواجه شده اند و این اتفاق هزینه ای برای نظام اقتصادی کشور داشت اما در صورتی که اینترنت جهانی قطع نمی شد شاهد بروز خسارت های بزرگ و عظیم تری برای کشور می بودیم و بی شک خطر بروز این خسارات بیش از خطر آسیب به کسب و کار های اینترنتی کشور بود.

آل اسحاق اضافه کرد: شبکه های ضد انقلاب ایالات متحده با برخی از عناصر اغتشاشات از طریق اینترنت جهانی شکل می گرفت و همین نشان دهنده ضرورت قطع اینترنت در زمان اوج اغتشاشات بود. کسب و کارهایی که به اینترنت جهانی وابسته بوده و در این چند روز خسارت مالی دیده اند می توانند خسارات خود را تاحدودی با اتصال مجدد به شبکه جهانی جبران کنند.

وی ادامه داد: بدخواهان کشور بر اساس معیار های اینترنتی و شبکه های اجتماعی خسارت های ملی را برای کشور طراحی کرده بودند و قطع نشدن اینترنت می توانست به آنها در اجرایی کردن نقشه ها و برنامه ریزی هایشان کمک کند.

فعالیت مهندسان ایرانی در عراق هیچ ضرری برای اقتصاد کشور ندارد

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در پاسخ به علت مهاجرت کارگران ایرانی به عراق، خاطر نشان کرد: کارگران ایرانی به عراق مهاجرت نمی کنند بلکه برای فعالیت در پروژه های عمرانی این کشور به عراق می روند. مهندسان فنی ایرانی برای حضور در برخی از پروژه های عمرانی در کشور عراق ویزا دریافت می کنند و تنها برای فعالیت در این حوزه ها به این کشور سفر می کنند.

آل اسحاق افزود: حضور نیروی کار ایرانی در پروژه های عمرانی کشور عراق نه تنها تاثیر منفی و ضرری برای نظام اقتصادی کشور ندارد بلکه موجب بروز تاثیرات مثبت در نظام اقتصادی ایران می شود و در حقیقت فعالیت مهندسان ایران در عراق هیچ ضرری برای اقتصاد ایران ندارد.

وی یادآور شد: اختلاف نرخ ارز در ایران و عراق موجب فراهم شدن بستر صادراتی مناسبی برای کشورمان در عراق شده و کالای ایرانی در بازار این کشور از رقابت پذیری بسیار خوبی برخوردار است و این تنها مزیت افزایش نرخ ارز در ایران است که بازار صادرات محصولات ایرانی از رتبه مناسبی در رقابت های تجاری برخوردار شده است.

آل اسحاق ادامه داد: کاهش ارزش پول ملی در نظام های اقتصادی بسیاری از کشور های دنیا، سیاستی برای بهبود رتبه رقابت تجاری محصولات صادراتی است و اکنون با افزایش نرخ دلار این توفیق اجباری برای نظام اقتصادی ایران فراهم شده است.

کد خبر 398640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.