اجرای ۱۱۰ برنامه در هفته فرهنگی گرگان

شهردار گرگان با بیان اینکه بیش از ۱۱۰ برنامه در هفته فرهنگی در سطح محله‌های مختلف شهر برگزار می‌شود، گفت: در این هفته برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی، قرآنی، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها در گرگان اجرا می‌شود.

به گزارش ایمنا، عبدالرضا دادبود در تشریح برنامه‌های هفته فرهنگی گرگان که مصادف با تشرف امام حسن عسکری(ع) به این شهر است، اظهارکرد: برنامه‌های متنوع و مختلفی برای گرامیداشت این هفته پیش‌بینی شده که با حمایت شورای اسلامی شهر گرگان و همراهی بعضی دستگاه‌های فرهنگی سطح شهر توسط سازمان فرهنگی‌، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به روز شمار هفته فرهنگی گرگان اعلام کرد: روز شنبه ۹ آذرماه امسال به نام «گرگان‌، شهر دوستدار ولایت» و روز یکشنبه « گرگان، شهر اخلاق و رفتارهای زیبا» مزین شده است، دوشنبه « گرگان‌، سرزمین چهره‌های ماندگار»، روز سه‌شنبه « گرگان، شهر دارالمومنین»، روز چهارشنبه « گرگان، شهر جاذبه‌های فرهنگی، مذهبی و گردشگری»، روز پنج‎شنبه ۱۴ آذرماه «گرگان، شهری که دوستش دارم»، روز جمعه ۱۵ آذرماه نیز «گرگان، شهر نشاط، سلامتی و پویایی» و روز شنبه ۱۶ آذرماه نیز «گرگان، شهر مفاخر و فرهیختگان» نامگذاری شده است.

شهردار گرگان با بیان اینکه بیش از ۱۱۰ برنامه در هفته فرهنگی در سطح محله‌های مختلف شهر برگزار می‌شود، افزود: در این هفته برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی، قرآنی، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها در گرگان اجرا می‌شود.

دادبود با اشاره به بعضی برنامه‌های شاخص در هفته فرهنگی گرگان گفت: محفل انس با قرآن کریم به مدت هفت روز در سالن ورزشی امام خمینی (ره) شهر گرگان برگزار خواهد شد، این مراسم با حضور اقشار مختلف مردم و قاریان برتر و ممتاز گرگان ساعت ۱۴ تا ۱۷ در هفته فرهنگی برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: جشن بزرگ ولادت «خورشید یازدهم» نیز یکی دیگر از برنامه‌های هفته فرهنگی گرگان است که شهردار گرگان زمان برگزاری آن افزود: این برنامه به صورت متمرکز در روز پنج شنبه ۱۴ آذرماه در پارک شهر گرگان برگزار می‌شود.

شهردار گرگان ادامه داد: برگزاری تور گرگان‌گردی در بافت تاریخی شهر، اجرای برنامه‌های هفت شب، هفت مسجد، مسابقات کتابخوانی مجازی، برپایی نمایشگاه سوغات و صنایع دستی و برگزاری شب شعر از دیگر برنامه‌ها برای گرامیداشت هفته فرهنگی گرگان است.

وی گفت: با همکاری آموزش و پرورش گرگان و خانه‌های فرهنگی مسابقه روزنامه‌دیواری، انشاء و نقاشی در مدارس شهر برگزار خواهد شد و جشنواره‌ کودکانه ویژه معلولان و بیماران خاص و جشنواره غذا همراه با کارگاه آموزشی نیز در این هفته برگزار می‌شود.

شهردار گرگان با بیان اینکه برنامه‌های ورزشی متنوعی برای این هفته پیش‌‎بینی شده است، اظهار کرد: برگزاری المپیاد ویژه معلولان و بیماران خاص، همایش دوچرخه‌سواری، مسابقات والیبال محلات، جشنواره بازی‌های بومی و محلی، مراسم شبی با پهلوانان در زورخانه پوریای ولی و مسابقات تکواندو از برنامه‌های این بخش خواهد بود.

کد خبر 398557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.