مناسب‌سازی اماکن عمومی تبریز برای استفاده اقشار کم‌توان

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز گفت: سالانه دستورالعمل ضوابط مناسب‌سازی اماکن عمومی برای اقشار کم‌توان جسمی-حرکتی به شهرداری‌های مناطق و سازمان‌های تابعه شهرداری ارسال می‌شود.

به گزارش ایمنا، محمد عزتی با بیان این مطلب اظهار کرد: دستورالعملی که سالانه برای مناطق و سازمان‌ها ارسال می‌شود به منظور جلوگیری از دوباره‌کاری در مناسب‌سازی اماکن عمومی برای استفاده اقشار کم‌توان جامعه است.

وی ادامه داد: متاسفانه در سال‌های گذشته بسیاری از اماکن عمومی متعلق به شهرداری تنها با نگاه عمرانی احداث شده و توجهی به نیازهای اقشار کم‌توان مانند کودکان و معلولین حرکتی نشده است.

عزتی با بیان اینکه در خصوص طراحی پارک‌ها نیز عمدتا تک‌بعدی اقدام شده و به جزئیات پروژه‌ها دقت نشده است، افزود: در سال‌های اخیر در شهرداری تلاش شده به جزئیات دقت شود تا به اصلاح در پروژه‌ها نیاز نباشد. اگر در بازدیدهایی که انجام می‌شود مورد خاص وجود داشته باشد سریعا به مسئولین گزارش داده می‌شود تا نسبت به اصلاح آن اقدام کنند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز با اشاره به ردیف‌های بودجه سالانه شهرداری تصریح کرد: سالانه بودجه مشخصی برای اصلاح و بهسازی معابر و اماکن عمومی لحاظ می‌شود و سال ۱۳۹۹ نیز این ردیف در بودجه خواهد بود.

وی با اشاره به بازدید کمیته تخصصی و اجرایی ستاد عالی مناسب‌سازی استان از اماکن و ساختمان‌های شهرداری تبریز اضافه کرد: این کمیته که زیر نظر ستاد عالی استان و به ریاست معاون فنی و عمرانی استاندار تشکیل می‌شود، ناظر عالی اقدامات دستگاه‌های مختلف در جهت مناسب‌سازی اماکن اداری و عمومی خواهد بود.

عزتی اظهار کرد: این کمیته در بازدیدی که از ساختمان‌های شهرداری داشته شرایط را مناسب ارزیابی کرده و مشکلات جزئی که وجود داشته را به شهردار و ما ارجاع می‌دهند تا نسبت به اصلاح آن‌ها اقدام کنیم.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز تاکید کرد: قاعدتا اعضای این کمیته از تمام اماکن، معابر و امکانات شهری مورد نیاز شهروندان نمی‌تواند بازدید کند، اما اصلاح این امکانات شهری جزو برنامه‌های مدیریت شهری است تا همه شهروندان با هر شرایطی که دارند بتوانند به صورت عادلانه از آن امکانات بهره‌مند شوند.

وی گفت: اعضای این کارگروه متشکل از نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه، سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره‌کل راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی، جامعه معلولین استان و شهرداری هستند و در چارچوب وظایف تعریف شده از سوی ستاد استان با مسئولیت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز فعالیت می‌کنند.

کد خبر 398403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.