برنامه‌های فرهنگی ویترین اندیشه یک شهر است

یک نویسنده گفت: اگر برنامه های فرهنگی به صورت جذاب وحرفه ای و توسط افراد کاربلد برگزار شود می تواند کمک کننده باشد چراکه برنامه های فرهنگی را می‌توان ویترین اندیشه یک شهر نامید.

سیما طاهرکرد در گفت و گو با خبرنگارایمنا در خصوص آخرین کتاب خود اظهار کرد: نام کتاب جدیدم "کی می رسیم؟" شامل پانزده داستان کوتاه است که همزمان با نمایشگاه بین المللی کتاب تهران توسط نشر "ری‌را" منتشر شده است.

وی افزود: سه داستان این مجموعه با نام های "چراغ قرمز" ، "کمین" و "سنگریزه" در سه جشنواره داستان نویسی برگزیده شده بود اما ترجیح دادم به این نکته در کتاب اشاره نکنم چرا که برگزیده شدن یا نشدن نباید ملاکی برای جذب خواننده باشد.

این نویسنده ادامه داد: هر یک از داستان های این مجموعه نشانه هایی در خود دارد که خواننده را به سمت معنای دریافتی می برند. داستان ها با اینکه ساده نوشته شده اند اما این ساده نویسی بدون فکر نبوده و بر مبنای روابط انسانی و احساسات آدم ها تنظیم شده است.

طاهرکرد با اشاره به وضعیت گرانی کتاب و چاپ اضافه کرد: وضعیت چاپ مانند گذشته است و با توجه به مشکلات چاپ و کمبود کاغذ بدتر هم شده است.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی هفته کتاب و جذب مخاطب اینگونه برنامه‌ها، گفت: اگر برنامه های فرهنگی به صورت جذاب وحرفه ای و توسط افراد کاربلد برگزار شود می تواند کمک کننده باشد. در این جلسات معمولا کتابی معرفی می شود یا نویسنده ای در باره اثرش صحبت می کند و همین رونق کتابخوانی را در پیش دارد چرا که موجب جذب مخاطب می شود. برنامه های فرهنگی را شاید بتوان ویترین اندیشه یک شهر نامید.

کد خبر 398082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.