احداث ۵۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قزوین از احداث ۵۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در سطح شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، وهاب میزانی اظهار کرد: احداث مسیرهای دوچرخه بر اساس طرح جامع ترافیک شهر قزوین با جدیت پیگیری می‌شود تا زیرساخت لازم برای استفاده شهروندان علاقمند به دوچرخه در تمام معابر شهر فراهم شود.

وی ادامه داد: طبق طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر قزوین و نظرات کارشناسان این حوزه، تا پایان سال ۱۴۰۰، ۷۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در شهر قزوین ایجاد خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قزوین افزود:  با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هر ساله حداقل ۱۰ کیلومتر مسیر دوچرخه باید در معابر سطح شهر احداث شود تا در افق مشخص شده تمام معابر شهر از مسیر دوچرخه برخوردار باشد.

میرزایی گفت: وجود مسیرهای دوچرخه در تمام معابر شهر موجب می شود شهروندان به استفاده از دوچرخه در ترددهای درون‌شهری ترغیب شده و به تبع آن شاهد کاهش بار ترافیکی معابر و آلودگی هوا باشیم.

وی تاکید کرد: مجموعه مدیریت شهری با فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز در زمینه استفاده از دوچرخه می تواند گام بلندی در افزایش استفاده از دوچرخه در ترددهای درون شهری و به تبع آن کاهش مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا و بار ترافیکی معابر بردارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قزوین تصریح کرد: برای همین منظور سالانه دو میلیارد ریال برای احداث زیرساخت‌های مسیر دوچرخه سواری در شهر قزوین هزینه می‌شود .

میزانی خاطرنشان کرد: احداث مسیرهای دوچرخه از شمال شهر با جاده سلامت آغاز شده است و به ترتیب در تمام معابر سطح شهر مسیر دوچرخه احداث می‌شود که در بعضی از مسیرها برای افزایش ایمنی تردد دوچرخه سواران از جدا کننده استفاده شده است.

کد خبر 397972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.