فیلم‌های پرفروش سینما در هفته‌ای که گذشت

فروش فیلم‌ها در هفته گذشته متاثر از اتفاقات رخ‌داده در کشور چندان خوب نبود، اما مخاطبان خود را داشت.

به گزارش ایمنا، در هفته اخیر به دلیل مسائل ناشی از افزایش قیمت بنزین در کشور و قطعی اینترنت، سینماها نیز با مشکلاتی مواجه شدند. در اغلب روزها بسیاری از سالن‌های سینما تعطیل بودند و همین امر موجب کاهش مخاطب و در پی آن  کاهش فروش شد، تا حدی که شورای عالی اکران در جلسه‌ای که برگزار کرد، تصمیم گرفت تمام فیلم‌ها یک هفته دیگر بر اکرانشان افزوده شود. در این میان "مطرب" تاکنون فروش خوبی داشته است.

"مطرب" ساخته مصطفی کیایی از ۱۵ آبان روی پرده رفت و تا پنجشنبه پیش مدت موفق به فروش ۱۰ میلیارد و ۵۸۶ میلیون و ۴۰۸ هزار تومان شد. پرویز پرستویی، محسن کیایی، الناز شاکردوست، مهران احمدی، حسین امیدی، امین مقدم بازیگران این فیلم هستند که داستان آن در دهه ۱۳۶۰ روی می‌دهد.

"خانه پدری" ساخته کیانوش عیاری که پس از توقیف یک هفته‌ای بار دیگر به روی پرده سینماها رفت، تاکنون یک میلیارد و ۸۲  میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم که قصه اتفاق‌های یک خانه قدیمی را از سال ۱۳۰۸ (اواخر دوره قاجار) تا ۱۳۷۹ روایت می‌کند با بازیگرانی همچون مهدی هاشمی، شهاب حسینی و مهران رجبی، ناصر هاشمی، مینا ساداتی، نازنین فراهانی و… در چند اپیزود ساخته شده و مسائل و مشکلات زنان ایران را در هفتاد سال اخیر به تصویر کشیده‌است.

"چشم و گوش بسته" ساخته فرزاد موتمن در این مدت موفق به فروش دو میلیارد و ۵۴۲ میلیون و ۸۳ هزار تومانی شد. داستان فیلم درباره مردی است که  توسط یک زن تبهکار کشته می‌شود و دو غریبه را به جرم قتل بازداشت می‌کنند. یکی صحنه قتل را ندیده چون نابیناست، آن یکی هم فقط صحنه را دیده چون ناشنواست! آنها یک صبح تا غروب فرصت دارند که از این مهلکه جان سالم به در ببرند ... امین حیایی، بهرام افشاری، آناهیتا درگاهی، مسعود کرامتی، لیندا کیانی، محمدرضا صولتی و مانی حقیقی، با حضور پوریا پورسرخ بازیگران این فیلم هستند.

"سمفونی نهم" ساخته محمدرضا هنرمند  نیز در همین مدت ۳۹۹ میلیون و ۴۷۸ هزار تومان فروش داشت. داستان فیلم از دوره هخامنشیان آغاز می‌شود و تا به امروز ادامه می‌یابد. حمید فرخ‌نژاد، ساره بیات، محمدرضا فروتن، مهرداد صدیقیان، علیرضا کمانی، هدی زین‌العابدین، پژمان بازغی بازیگران این فیلم هستند.

"منطقه پرواز ممنوع" ساخته امیر داسارگر نیز از ۱۵ آبان روی پرده رفت و ۵۵۶ میلیون و ۴۰۶ هزار تومان فروش را پشت سر گذاشت. فیلم روایتگر داستان سه نوجوان است که در حین آماده‌ شدن برای مسابقه ساخت پهپاد، با پیدا شدن یک یوزپلنگ در حوالی محل زندگیشان، وارد مسائل و درگیری‌های مختلف و مهیجی می‌شوند. هادی حجازی فر، محمد فیلی، متین‌پاکزاد، متین کرمانی، علیرضا اکبری، علی ذکریایی، زین العابدین تقی پور و بهار نوحیان به ایفای نقش می‌پردازند.

"تورنا ۲"  ساخته سید جواد هاشمی دیگر فیلمی است که از این تاریخ به روی پرده رفت و تاکنون ۲۶۸ میلیون و ۲۸۴ هزار تومان فروش داشته است. این فیلم داستان پروفسوری را روایت می‌کند که موفق به ساخت یک رستوران شده است، رستورانی که در نهایت به یک سفینه تبدیل می‌شود. حال با ورود چهار نوجوان به قصه و با شیطنت آنان، این سفینه مقداری زودتر از موعد به پرواز درمی‌آید. سفینه در نهایت به فضا رفته و در یک سرزمین ناشناخته فرود می‌آید. اکبر عبدی، کامران تفتی، بهنوش بختیاری، الناز حبیبی، ارسلان قاسمی، عباس جمشیدی، وحید نفر، امیر رونقی، راستین عزیزپور، امیررضا احمدی، محمدمهدی ایرانی و نگار نافذ در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"بنیامین" به کارگردانی محسن عنایتی تاکنون ۲۷۹ میلیون و ۳۷۸ هزار تومان فروش داشته است. قصه این فیلم درباره خرابکاری‌ آشر، دوست بامزه اما دست و پا چلفتی بنیامین است که  باعث اسارت مادر بنیامین توسط سربازان پادشاه می‌شود. بنیامین تصمیم می‌گیرد برای نجات مادرش به سفری پرخطر برود و این سرآغازی است برای ماجراهای پرفراز و نشیب بنیامین و آشر. چنگیز جلیلوند، ناصر طهماسب، اکبر منانی، سعید مظفری و مریم شیرزاد گویندگان این انیمیشن ایرانی هستند.

"هزارتو" با نام قبلی"لابیرنت" به کارگردانی امیرحسین ترابی در مدت ۲۸ روز چهار میلیارد و پنج میلیون و ۵۶۳ هزار تومان فروش داشته است. در این فیلم شهاب حسینی، ساره بیات، غزاله نظر، پژمان جمشیدی، فریبا جدیکار، علیرضا ثانی‌فر، مریم معصومی، شیرین یزدان بخش، مهسا باقری به ایفای نقش می‌پردازند.

"مسخره‌باز" اولین فیلم بلند سینمایی همایون غنی‌زاده در شش هفته سه میلیارد و ۱۱۶ میلیون تومان فروش را پشت سر گذاشت. هدیه تهرانی، فرهاد اصلانی، صابر ابر، بابک حمیدیان و علی نصیریان در این فیلم بازی می‌کنند.

"ماجرای نیمروز: رد خون" ساخته محمدحسین مهدویان در هشت هفته پنج میلیارد و ۶۷۹ میلیون و ۹۷۶ هزار تومان فروخت. ادامه فیلم "ماجرای نیمروز" به موضوع عباس زری‌باف با بازی حسین مهری می‌پردازد که پس از مشخص شدن نفوذش در دستگاه‌های امنیتی، از کشور می‌گریزد. جواد عزتی، هادی حجازی‌فر، محسن کیایی، بهنوش طباطبایی، هستی مهدوی، مهدی زمین‌پرداز، محمد عسگری، امیراحمد قزوینی، امیرحسین هاشمی و حسین فلاح دیگر بازیگران "ماجرای نیمروز ۲" هستند.

"درخونگاه" به کارگردانی سیاوش اسعدی در ۴۹ روز توانست یک میلیارد و ۳۱۹ میلیون و ۲۰۴ هزار تومان فروش داشته باشد. فیلم درباره قصه جوانی است که برای تأمین معاش زندگی به ژاپن می‌رود و سال‌ها در آنجا با سختی کار می‌کند و پول زندگی خانواده‌اش را تأمین می‌کند، اما وقتی برمی‌گردد... در این فیلم امین حیایی، ژاله صامتی، مهراوه شریفی‌نیا، نادر فلاح، محمود جعفری، منصور شهبازی، افشین سنگ چاپ، فاطمه مرتاضی و پانته‌آ پناهی به ایفای نقش می‌پردازند.

"سال دوم دانشکده من" به کارگردانی رسول صدرعاملی در ۴۹ روز ۹۰۷ میلیون و ۸۴۵ هزار تومان فروخت. قصه این فیلم درباره دو دختر جوان است که به اردویی دانشجویی می‌روند. در این فیلم علی مصفا، پدرام شریفی، بابک حمیدیان، ویشکا آسایش، شقایق فراهانی، نیلوفر خوش‌خلق، علی استادی، مریم بوبانی، شیوا خسرو مهر و با هنرمندی افشین هاشمی، با معرفی سها نیاستی و فرشته ارسطویی به ایفای نقش می‌پردازند.

کد خبر 397832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.