"ورک‌استیشن" ایسوس چه ویژگی هایی دارد؟

ورک‌استیشنProArt StudioBook Pro ۱۷ محصولی جدید از ایسوس است که نمایشگری ۳.۱۷ اینچی دارد و از ۱۶ گیگابایت حافظه‌ رم قابل‌ارتقاء به ۶۴ گیگابایت، بهره می‌گیرد.

به گزارش ایمنا، ایسوس مدتی پیش جدیدترین ورک‌استیشن خود را با نام پرو آرت استودیوبوک پرو ایکس (ASUS ProArt StudioBook Pro X) به‌عنوان پرچمدار جدیدش در این حوزه معرفی کرد. ایسوس تنها به محصول یادشده بسنده نکرد و دو روز پیش به پرده‌برداری از ورک‌استیشنی ارزان‌قیمت‌تر پرداخت؛ پرو آرت استودیوبوک پرو ۱۷ (ProArt StudioBook Pro ۱۷) ورک‌استیشن جدید ایسوس است که برای پردازش کارهای گرافیکی از پردازنده‌ Quadro RTX ۳۰۰۰ انویدیا بهره می‌گیرد و به‌طور کلی محصولی عالی به‌ شمار می‌آید. شرکت ایسوس، ورک‌استیشن جدید خود را با قیمت پایه دو هزار دلار روانه‌ بازار می‌کند.

نمایشگر ۳.۱۷ اینچی

لپ‌تاپ جدید ایسوس که از آن با نام کامل ASUS ProArt StudioBook Pro ۱۷ W۷۰۰  یاد می‌شود، دو کانفیگ دارد تا جواب‌گوی نیاز کاربران مختلف باشد. این لپ‌تاپ از جوانب زیادی به نمونه بزرگ‌ خود یعنی استودیوبوک پرو ایکس، شبیه است. StudioBook Pro ۱۷ از بدنه‌ای شبیه به StudioBook Pro X بهره می‌گیرد که به رنگ خاکستری فیروزه‌ای مزین شده است. لپ‌تاپ جدید ایسوس برای نمایش محتوای بصری به نمایشگر ۳.۱۷ اینچ نانو آج (NanoEdge) مجهز شده است که وضوح ۱۹۲۰ * ۱۲۰۰ را به ‌نمایش می‌گذارد. نمایشگر ورک‌استیشن جدید ایسوس، ۹۷ درصد از فضای رنگی DCI-P۳ را پوشش می‌دهد. افزون بر موارد یادشده، ProArt StudioBook Pro ۱۷ W۷۰۰، ضخامت کمتری نسبت به نمونه بزرگ‌تر خود دارد (۱/۸۲ سانتی‌متر) و در مقایسه با Pro X از سخت‌افزار ضعیف‌تری بهره‌مند است؛ اتفاقی که باعث می‌شود ProArt StudioBook Pro ۱۷ محصولی مقرون‌ به ‌صرفه باشد و شمار بیشتری از کاربران بتوانند آن را تهیه کنند.

پردازش اطلاعات

ایسوس، ورک‌استیشن جدید خود را در دو کانفیگ عرضه می‌کند؛ بسته به کانفیگی که تهیه می‌کنید، این لپ‌تاپ برای پردازش وظایف مختلف از پردازنده‌های Core i۷-۹۷۵۰H یا Xeon E-۲۲۷۶M اینتل استفاده می‌کند. همچنین کانفیگ‌های این لپ‌تاپ دارای ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت حافظه‌ رم پویا (DRAM) از نوع DDR۴-۲۶۶۶ است. تمامی کانفیگ‌ها برای پردازش کارهای گرافیکی از Quadro RTX ۳۰۰۰ انویدیا بهره می‌گیرد؛ این کارت گرافیک مجهز به ۶ گیگابایت حافظه‌ رم ویدئویی (VRAM) از نوع GDDR۶ است. مدل پرو X از کارت گرافیک قدرتمندتر Quadro RTX ۵۰۰۰ استفاده می‌کند. همچنین ورک‌استیشن دو هزاردلاری ایسوس  دارای یک یا دو ترابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی از نوع M.۲ SSD است.

تنوع درگاه

ایسوس ProArt StudioBook Pro ۱۷ W۷۰۰ از تنوع درگاه خوبی برخوردار است؛ بر اساس اعلام رسمی، این ورک‌استیشن دارای یک درگاه تاندربولت ۳، ۳ درگاه USB ۳.۲ Gen ۲ Type-A، یک درگاه HDMI ۲.۰، یک کارت‌خوان SD ۴.۰/UHS-II و یک جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون است. افزون بر موارد یادشده، پرو آرت استودیوبوک پرو ۱۷ به وای‌فای ۶ مجهز شده است و از بلوتوث ۵ استفاده می‌کند. این لپ‌تاپ همچنین در زمینه‌ مالتی‌مدیا نیز محصولی استاندارد به‌شمار می‌آید و ضمن بهره‌مندی از وب‌کم، به اسپیکر استریو و میکروفون باکیفیت مجهز شده است.

ظرفیت باتری

ایسوس در ساخت لپ‌تاپ جدید خود از باتری ۵۷ وات‌ساعتی استفاده کرده است که نسبت ‌به باتری مدل پرو X ظرفیت کمتری دارد. البته کاربران ورک‌استیشن به‌طور معمول ترجیح می‌دهند از دستگاه‌ خود به‌عنوان رایانه‌ رومیزی استفاده کنند و کمتر آن را حمل ‌کنند؛ بنابراین عمر باتری موضوع چندان نگران‌کننده‌ای برای آن‌ها به ‌شمار نمی‌آید.

کد خبر 397799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.