۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
میوه "به" چه خواصی دارد؟

میوه به دارای خواص زیادی مانند تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش فشار خون، کاهش خطر ابتلا به سرطان و بهبود عملکرد دستگاه گوارش است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به میوه‌ای خوش‌طعم از خانواده سیب و دارای طبع گرم است؛ این میوه سرشار از ویتامین‌های A ،B و C، فیبر و مواد معنی مانند پتاسیم، مس، سلنیوم، روی، فسفر، کلسیم، آهن و منیزیم است. در ادامه به بررسی بعضی از خواص درمانی این میوه شگفت‌انگیز می‌پردازیم:

تقویت سیستم ایمنی بدن

 به سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های زیادی مانند ویتامین C است؛ آنتی اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد مقابله کرده و مانع بروز بیماری‌ها می‌شود. همچنین ویتامین‌های موجود در این میوه، قدرت دفاعی گلبول‌های سفید خون را افزایش می‌دهد و از بدن در برابر انواع ویروس‌ها، باکتری‌ها و پاتوژن‌ها محافظت می‌کند، زیرا فنول‌های موجود در به دارای خواص ضد ویروسی قوی است.

کاهش فشار خون

پتاسیم موجود در میوه به، به حفظ تعادل فشار خون کمک می‌کند؛ پتاسیم با کاهش فشار از روی رگ‌های خونی، خطر ابتلا به آترواسکلروز را کاهش می‌دهد. درنتیجه با مصرف میوه به، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی مانند سکته قلبی و سکته مغزی نیز کاهش پیدا می‌کند.

کاهش خطر ابتلا به سرطان

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این میوه با رادیکال‌های آزاد بدن که ممکن است باعث رشد سلول‌های سرطانی شود مقابله می‌کند. علاوه بر این ترکیب فعالی به نام تانین در به از غشاهای مخاطی در برابر سرطان محافظت کرده و مواد سمی و شیمیایی را که منجر به بروز سرطان روده بزرگ می‌شود، از بین می‌برد. بنابراین مصرف به، نقش موثری در از بین‌بردن سلول‌های سرطانی و جلوگیری از رشد تومورها دارد.

بهبود عملکرد گوارش

میوه به سرشار از فیبر است که به کاهش اسید معده، درمان زخم معده، تسهیل هضم غذا و جلوگیری از بروز بیماری‌های دستگاه گوارش و سرطان روده بزرگ کمک می‌کند. همچنین به پخته شده یا جوشیده می‌تواند حالت تهوع و استفراغ را از بین ببرد و بدن را از سموم تولید شده پاکسازی کند. مصرف این میوه جادویی همراه عسل به درمان التهاب روده بزرگ، اسهال، یبوست و عفونت‌های روده کمک می‌کند؛ شربت به نیز برای درمان بیماری هموروئید مفید است.

کد خبر 397691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.