برداشت پسته از باغات اصفهان ۹۰ درصد افزایش یافته است

کارشناس معاونت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه سه هزار و ۴۵۰ تن پسته از باغات استان اصفهان برداشت شده است، گفت: با وجود بلایا و حوادث طبیعی که در سال گذشته موجب کاهش میزان برداشت پسته از باغات استان شده بود، امسال شاهد افزایش ۹۰ درصدی برداشت این محصول بوده ایم.

مصطفی طیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه سطح کل باغات پسته استان اصفهان، هشت هزار و ۳۵۴ هکتار است، اظهار کرد: دو هزار و ۵۲۵ هکتار از سطح زیر کشت این محصول در استان اصفهان در مرحله پیش از باروری قرار دارد و هنوز میوه ای از آنها برای عرضه به بازار برداشت نمی شود.

وی افزود: پنج هزار و ۸۲۹ هکتار از سطح زیرکشت باغات پسته استان اصفهان در مرحله باروری قرار دارد و برداشت این محصول از باغات استان اصفهان در سال گذشته به حداقل میزان خود رسیده بود که علت اصلی آن طوفان و حوادث طبیعی بود که موجب آسیب دیدن تعداد زیادی از درختان پسته شد.

کارشناس محصولات نیمه گرمسیری و اراضی شیبدار معاونت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: رشد میزان تولید پسته در سال جاری ناشی از کاهش حوادث طبیعی است که سلامت درختان این محصول را در معرض خطر قرار می داد، ضمن اینکه کاشت پسته به صورت گلخانه ای در استان اصفهان صورت نمی گیرد.

طیاری اضافه کرد: ارقام عمده پسته تولید شده در استان اصفهان به ترتیب مربوط به احمدآقایی، اکبری، کله قوچی، اوحدی و فندقی است و شهرستان های آران و بیدگل، اردستان، نائین، کاشان و شاهین شهر نیز بیشترین میزان سطح زیرکشت این محصول را دارند.

کد خبر 397646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.