تامین اعتبارات ملی برای مرمت کاخ سرهنگ آباد

مدیر اداره میراث فرهنگی اردستان گفت: قسمت های زیاد کاخ سرهنگ آباد از تخریب رهایی پیدا کرده اما برای اینکه این بنا به نتیجه برسد لازم است اعتبارات ملی برای این پروژه هزینه کنند.

مهدی مشهدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص پرونده آتش سوزی کاخ سرهنگ آباد اظهار کرد: پرونده ای که در شهرستان پیگیری می‌کردیم از دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی مدارکی در اختیار قاضی دادگاه قرار داد و متهمان محکوم شدند.

وی افزود: متاسفانه متهمان روی رای دادگاه اعتراض گذاشتند و پرونده به دادگاه تجدید نظر استان منتقل شد و دادگاه بدون دریافت هیچ دفاعی از میراث فرهنگی یک طرفه اقدام به تبرعه متهمان کرده که با پیگیری های صورت گرفته از طرف میراث فرهنگی استان نسبت به این پرونده اعتراض گذاشته شد.

مدیر اداره میراث فرهنگی اردستان با بیان اینکه این پرونده به صورت ویژه درحال پیگیری است، اضافه کرد: به دلیل حائز اهمیت بودن اثر و موقعیت ثبت جهانی داشتن آن تلاش می‌کنیم که به نتیجه دلخواه برسیم.

مشهدی ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی استان بعد از حریق کاخ تا امروز بالغ بر هفت میلیارد ریال اعتبار هزینه کرده و در بحث مقاوم سازی ایزولاسیون پشت بام را انجام داده است و قسمت های زیاد این بنا از تخریب رهایی پیدا کرده اما برای اینکه اینکه بنا به نتیجه برسد لازم است اعتبارات ملی برای این پروژه هزینه کنند.

وی افزود: اداره کل میراث فرهنگی استان و وزارت برای دریافت اعتبارات ملی درحال پیگیری‌ هستند و قول اعتبارات را داده‌اند که امیدواریم هرچه سریع تر به سرانجام برسد تا عملیات اجرایی صورت بگیرد.

مدیر اداره میراث فرهنگی اردستان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از کارهای مهمی که میراث فرهنگی استان انجام داده، نصب تعدادی دوربین در محل کاخ سرهنگ آباد که به صورت آنلاین به مرکز استان و شهرستان وصل و به صورت ۲۴ ساعته در حال رصد است.

کد خبر 397613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.