سهمیه پارا المپیک کسب کنید، اما با پول جیبتان!

ورزشکارانی که دارای معلولیت جسمی بودند با محدودیت ها جنگیدند و نام پرعظمت ایران را در همه جا طنین انداز کردند این روزها با دغدغه جدیدی رو به رو هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در این شرایط سخت اقتصادی کشور شاید دغدغه مند بودن ورزشکاران پارالمپیکی کمتر از سایر ورزشکاران به چشم بیاید. آنهایی که از ذوق و شوق این دنیای قشنگ بی‌بهره بوند؛ اما با محدودیت ها جنگیدند و نام پرعظمت ایران را در همه جا طنین انداز کردند.

معلولان با کنار زدن موانع تنها به خواسته‌های بزرگشان فکر می‌کند، هدف‌های بزرگی که می خواهند تا وقتی نفس می کشند برای رسیدن به آنها تلاش کنند؛ شاید خیلی از کشورها سالها در آرزوی کسب سهمیه پارالمپیک بمانند ولی خوشبختانه در کشور ما اینچنین نیست.

ورزشکاران اعزامی از ایران همیشه در مسابقات توانستد خوش بدرخشند و کسب سهمیه کنند؛ اما گاه و بیگاه برخی نامهربانی ها از سوی برخی مسئولین آنها را آزرده خاطر می‌کند.

هادی رضایی، دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک ایران چند روز گذشته طی مصاحبه ای اعلام کرد که: "همه‌ سهمیه‌های دوومیدانی به پارالمپیک اعزام نمی‌شوند، آن‌ها را بعدا در برنامه‌ای که داریم قرار می‌دهیم تا ببینیم شامل ۴ گروه اعزامی می‌شوند یا خیر."

رضایی در قسمتی دیگر از مصاحبه اش می گوید: "هیچ‌کدام از این‌ها سهمیه اعزام نیستند و اعزام نفرات فقط براساس کیفی‌گرایی و بر مبنای مدال است."

۲۰۰ یورو به عنوان "پول تو جیبی"

علی رضا مختاری همامی، ملی‌پوش اصفهانی تیم دومیدانی جانبازان و معلولان  شنبه -۱۸ آبانماه- در شهر دبی توانست در مسابقات قهرمانی جهان خوش بدرخشد و سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ را کسب کند وی در واکنش به صحبت های دبیر کمیته ملی پارالمپیک ایران به خبرنگار ایمنا، گفت: من منتظر نتیجه جلسه کمیته پارالمپیک خواهیم ماند. طی هفته آینده  قرار است رئیس انجمن دو میدانی و دبیر پارالمپیک و تنی چند از مسئولان طی جلسه ای برنامه ریزی های لازم برای انتخاب اعضا تیم ملی را انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه حاضر نیستم با هزینه شخصی به مسابقات پارالمپیک اعزام شوم، ادامه داد: اگر انتخاب بر مبنای رکورد باشد رکوردهایی که در مسابقات جهانی زده شده هیچکدام رکوردهای اصلی خودم نیز نبود و دلیلی نیز به جز ضعف داوری در مسابقات دبی نداشت.

وی تصریح کرد: به جز ۲۰۰ یورو که به عنوان "پول تو جیبی" به ما پرداخت شده است  مگر از اول سال تا کنون به ما پولی داده اند. تمام هزینه ها اردوها بر عهده خودمان بوده است؛ به اسم تیم ملی بودیم ولی هزینه ها با خودمان بود.

بیشتر بخوانید:

بخاطر ۵ سانتی متر از کسب مدال طلا بازماندم/ قبل از گرفتن سهمیه المپیک شرایط وحشتناکی داشتم

نادری: ایران را دوست داشته باشیم نه پولش را

گلایه ملی پوش بسکتبال با ویلچر از وضعیت بد ورزش معلولان

کد خبر 397609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.