بخاطر ۵ سانتی متر از کسب مدال طلا بازماندم/ قبل از گرفتن سهمیه المپیک شرایط وحشتناکی داشتم

دارنده مدال نقره مسابقات پارا دوومیدانی قهرمانی جهان گفت: فکر می‌کنم اگر از همه ورزشکارانی که در کسب سهمیه پارالمپیک و المپیک توکیو موفق می شوند یکنواخت حمایت شود، شرایط خیلی بهتر شود.

علی رضا مختاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، ضمن ابراز خوشحالی بابت کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، اظهار کرد: امسال مسابقات از لحاظ نامناسب بودن داوری ها واقعا وحشتناک بود و شرایط سختی بر مسابقات حاکم بود. قهرمان پارالمپیک ریو که در گذشته رکورد ۸ متر و ۴۴ سانتی متر را ثبت کرده بود در این مسابقات رکوردی زیر ۷ متر به ثبت رساند.

وی با اشاره مجدد به شرایط سخت حاکم بر این دوره از مسابقات، ادامه داد: با اختلاف پنج سانتی متر، نفر اول و دوم مشخص شدند؛ پرتاب من هفت متر و ۶۴ سانتی متر بود در حالی که رقیب آمریکایی من رکورد هفت متر و ۶۹ سانتی متر را به ثبت رساند. در نهایت به خاطر پنج سانتی متر مدال طلا را از دست دادم اما خدا را شاکرم که توانستم سهمیه المپیک را به دست بیاورم. بدست نیاوردن مدال طلا در این مسابقات باعث شد شرمنده مردم ایران و خصوصاً اصفهانی های خونگرم شوم.

دارنده مدال نقره مسابقات پارا دوومیدانی قهرمانی جهان با اشاره به مشکلاتی که قبل از اعزام به مسابقات گریبانگیر وی بوده است، ادامه داد: در این مدت خیلی سختی کشیدم؛ شرایط وحشتناک، بی پولی و مسائلی دیگر همیشه جزئی جدا نشدنی از تمریناتم بود. امیدواریم از این به بعد از ورزشکاران حمایت بهتری بشود، در بیان این خواسته علی رضا مختاری نماینده کل ورزشکاران استان اصفهان است.

وی با ابراز امیدواری برای افزایش حمایت مسئولین استان اصفهان از ورزشکاران، تصریح کرد: فکر می‌کنم اگر همه ورزشکارانی که در کسب سهمیه پارالمپیک و المپیک توکیو موفق می شوند یکنواخت حمایت شوند، شرایط خیلی بهتر می شود. امیدوارم با مساعدت های شرکت های بزرگ صنعتی چتر حمایتی بهتری بر سر ورزشکاران گسترده شود. در نهایت این مدال و این کسب سهمیه مبارک تمام همشهری‌ها و هم استانی های عزیزم باشد، امیدوارم با این کسب سهمیه قدری از محبت های هم استانی های عزیزم را جبران کرده باشم.

به گزارش ایمنا، ملی‌پوش پارا دوومیدانی کشورمان با کسب عنوان نایب قهرمانی و نخستین مدال نقره کاروان اعزامی ایران در مسابقات قهرمانی جهان که روز گذشته _شنبه ۱۸ آبانماه_ در شهر دبی امارات پیگیری شد، سهمیه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را بدست آورد.

کد خبر 396202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.