۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
 سلیمی: اعتراض حق مردم است

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: دولت برای کاهش نارضایتی ها و بازگشت آرامش به جامعه باید به تعهدات خود عمل کند و جلوی افزایش بی رویه قیمت کالاها را بگیرد و کنترل و نظارت خود بر بازار را تشدید کند.

اصغر سلیمی در مورد برخی اظهار نظرها مبنی براینکه نمایندگان مجلس از مصوبه سهمیه بندی بنزین اطلاع داشتند، به خبرنگار ایمنا گفت: مجلس شورای اسلامی به صورت کامل از مصوبه افزایش قیمت بنزین آگاه نبود اما در برنامه ششم توسعه، بحث افزایش قیمت سالیانه بنزین ذکر شده بود. اگر دولت به تدریج افزایش قیمت بنزین را انجام می داد، امروز شاهد تبعات این تصمیم و افزایش قیمت ناگهانی بنزین نبودیم.

وی افزود: دولت برای کاهش نارضایتی ها و بازگشت آرامش به جامعه باید به تعهدات خود عمل کند و جلوی افزایش بی رویه قیمت کالا ها را بگیرد و کنترل و نظارت خود را بر بازار تشدید کند. دولت باید یارانه های حمایتی را به موقع پرداخت کند. مردم نیز باید صف خود را از اغتشاشگران جدا کنند. اعتراض حق مردم است اما آتش زدن و تخریب اموال عمومی راهکار اعتراض مدنی نیست و دولت وظیفه دارد از اموال عمومی مراقبت کند.

وی پیرامون استعفا نماینده بوکان گفت: استعفای نماینده باید به هیئت رییسه تقدیم گردد و بعد به صحن و سپس موافقان و مخالفان صحبت کنند و بعید می دانم اجرایی شدن این استعفا به عمر مجلس دهم قد دهد.

کد خبر 397528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.