پرداخت نشدن حق آلایندگی مشکل بزرگی است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری اهواز، گفت: باید مباحث مربوط به نفت را جدی گرفت، عدم پرداخت حق آلایندگی خود مشکل بزرگی است و حتی با وجود داشتن قانون در این مورد اما جدی گرفته نمی‌شود.

محمدجعفر فلسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص دلایل آلودگی هوای شهر اهواز، اظهار کرد: مسائل زیست محیطی و آلودگی هوا در سالهای اخیر تشدید شده است و به خصوص در فصول سرد سال مشکلات تنفسی در این شهر به مسئله ای لاینحل تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه درآسیب‌شناسی‌ها علل مختلفی را برای این آلودگی‌ها عنوان می‌کنند، افزود: در وجود منشا فلرهای نفتی تردیدی نیست و حتی جهت باد هم در این امر اهمیت دارد اما به دلیل عدم نصب فیلترها و عملیاتی نشدن این موضوع اگرچه وزیر نفت مدتی قبل اذعان کرد برنامه‌ای برای تبدیل بهینه گازها به فرآورده دارند اما هنوز اتفاقی نیفتاده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری اهواز، گفت: درخت های کن و کارپوس موضوع دیگری است که دانشگاه علوم پزشکی ادعای تاثیر آنها را دارد چون تا سطح ۸۰ درصد درختان کن و کارپوس جزء گونه غالب اهواز است.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات این گونه از درختان متعدد است، تصریح کرد: مزیت‌های این درخت رشد سریع و سرسبزی آن در همه فصول همچنین مصرف کم آّب است و اما مشکلات زیست محیطی زیادی هم دارد.

فلسفی در خصوص دیگر مشکلات این درختان گفت: مشکلات زیست محیطی، هرس مداوم از مشکلات این درخت است اگرچه ممنوعیت کاشت این گونه را از سال ۹۶ اعلام کردیم و سعی کردیم گونه‌های بومی را تنوع بدهیم و هرس درختان را در سال قبل به خوبی انجام دادند که با توجه به بارندگی های خوب و هرس بسیار این گونه گیاهی مراجعات به بیمارستان‌ها در مورد مشکلات تنفسی کم شد.

وی با تاکید بر اینکه این رویکرد هرس و تنوع گیاهان را امسال همچنان در شهرداری ادامه می‌دهیم، افزود: با توجه به بازدیدها و مشاهدات به نظر می‌رسد امسال هرس‌ها به خوبی انجام نشده است که باید اقدامات لازم در این باره صورت بگیرد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری اهواز با تاکید بر اینکه باید مباحث مربوط به نفت را جدی گرفت، تصریح کرد: صنعت ما به خصوص چاه‌های نفت یک مشکل بزرگ است و از طرفی عدم پرداخت حق آلایندگی خود مشکل بزرگی است و حتی با وجود داشتن قانون در این مورد اما جدی گرفته نمی‌شود.

کد خبر 397409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.