مردم برای خرید کالاهای اساسی عجله نکنند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: مردم در خرید کالاهای اساسی عجله نکنند زیرا ذخیره سازی همه کالاهای مورد نیاز همچون برنج، روغن، شکر، گوشت و مرغ به میزان لازم در استان انجام شده و بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور، قیمت گوشت سفید و قرمز در روزهای آینده کاهش می یابد.

ایرج موفق در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به مصوبات ستاد تنظیم بازار کشور، اظهار کرد: بر اساس دستورالعملی که از سوی ستاد تنظیم بازار کشور ابلاغ شده، هرگونه افزایش قیمت کالاها و اجناس در بازار ممنوع است و بعد از ظهر دوشنبه_۲۷ آبان ماه_ نیز ستاد تنظیم بازار استان اصفهان تشکیل جلسه داد و از طریق ویدئو کنفرانس به جلسه ستاد تنظیم بازار کشور پیوست.

وی افزود: موضوع چهار هزار تن شیر خشکی که در کارخانجات استان اصفهان دپو شده نیز در این جلسه با مقامات و مسئولان کشوری مطرح و مقرر شد تا برای استفاده از این شیرخشک به منظور صادرات یا فروش آن مجوز جداگانه و ویژه ای از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار استان، هرگونه افزایش قیمت اجناس تا اطلاع ثانوی ممنوع است، تصریح کرد: طرح های ویژه نظارت و بازرسی برای کنترل دقیق بازار در بازه زمانی یک ماه آینده توسط ستاد تنظیم بازار استان اصفهان مصوب شده و در حال حاضر عملیاتی شده است.

موفق اضافه کرد: برای مشاغل و کسب و کارهایی که دولت برای آنها سهمیه بنزینی پیش بینی نکرده است نیز با ستاد تنظیم بازار کشور رایزنی هایی را انجام داده ایم و وزارت کشور با ابلاغ مصوبه ای، معاون عمرانی خود را به عنوان رئیس کارگروه حمل و نقل درون شهری و برون شهری منصوب کرده تا به بررسی و آنالیز سهمیه مورد نیاز مشاغل وابسته به بنزین بپردازد.

وی ادامه داد: تیم های بازرسی و نظارت اتاق اصناف، واحد بازرسی اتحادیه های صنفی، تعزیرات، دادستانی، استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت به صورت ویژه در حال فعالیت هستند و به رصد قسمت های مختلف بازار می پردازند. همکاران ما در دستگاه های امنیتی نیز به پردازش و برقراری امنیت در نقاط بحران خیز استان می پردازند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه تاکنون هیچ گونه اعتصابی در بازار های اصفهان شکل نگرفته است، خاطرنشان کرد: تنها در برخی از موارد، تعدادی از واحد های صنفی ما با تهدیدات امنیتی و تخریب از سوی اراذل و اوباش مواجه شده اند که بر اساس هماهنگی که با سازمان صمت اصفهان صورت گرفت، تیم های امنیتی و انتظامی در محل استقرار این واحد های صنفی حاضر شدند.

موفق اعلام کرد: گزارشی مبنی بر تعطیلی کامل واحد های صنفی به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان ارسال نشده و تنها تعدادی از واحد های صنفی، تعطیلی موقت داشته اند که با همکاری دستگاه های امنیتی و انتظامی، مشکلات آنها برطرف شده و این واحد های صنفی است.

کد خبر 397326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.