بهگزارش ایمنا، ولی تیموری در نشست رونمایی از اقلام تبلیغاتی برای کشورهای هدف اظهار کرد: بزرگترین چالش اصلی گردشگری ما در ابعاد بینالمللی، ناشناخته ماندن آن است و حالا بعد دیگری تحت عنوان پروژه ایرانهراسی هم به آن اضافه شده و دشمنان ما سعی کردهاند که درباره شرایط گردشگری ایران سیاهنمایی کنند.
معاون گردشگری کشور با اشاره به اینکه امسال نسبت به سال قبل ۵۲/۵ درصد افزایش گردشگر ورودی داشتیم، گفت: این موضوع نشانگر آن است که با اینکه از نظر بودجه و اختیارات کمبودهایی وجود داشته است، با همکاریهایی که با نهادهای دیگر داشتیم توانستهایم این ضعفها را پوشش دهیم و بهسمت رونق روزافزون گردشگری در کشور پیش برویم.
وی ادامه داد: ا بزرگترین معضل کشور در حوزه گردشگری اطلاعرسانی صحیح است تا بتوانیم گردشگر هدف خود را پیدا کنیم. رسانهها در این راه همیشه کمک کردهاند و بهعنوان منعکسکننده شرایط گردشگری کشور، همیشه همراه ما بودهاند. گردشگری محور توسعه کشور است و هرچه دیرتر به اجماع ملی در این خصوص برسیم، به همان میزان دیرتر از مزایای آن برخوردار میشویم.
معاون گردشگری کشور افزود: گردشگری میتواند مسائل اجتماعی، اشتغال و مسائل فرهنگی و اقتصادی ما را برطرف کند و درآمد آن بهصورت مویرگی در کشور توزیع میشود.
تیموری با اشاره به تهیه بسته دیپلماسی فرهنگی و تفاهمنامه تبلیغات بازاریابی با وزارت امورخارجه تصریح کرد: موضوعات این تفاهمنامه شامل استفاده از ظرفیت دفاتر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای معرفی گردشگری ایران و استفاده از ظرفیت برگزاری روزهای گردشگری است. همچنین دسترسی به اطلاعات گردشگری که برای فعالیتهای بازاریابی به آن احتیاج داریم و بحث تدوین اطلاعات بازاریابی برای تعیین کشورها بهعنوان بازار هدف بلندمدت و کوتاهمدت در آن مورد توجه قرارگرفته است.
برگزاری تورهای فرهنگی یکی از راههای گسترش دیپلماسی فرهنگی
سیدمحمدحسین هاشمی، معاون علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در این نشست اظهار کرد: نمایندگان فرهنگی ما در سراسر دنیا، نمایندگان رسمی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی هم هستند. در ۱۰۱ موافقتنامه فرهنگی که داریم، بخش گردشگری کمتر مورد توجه قرار گرفته است، ولی از مدتی پیش تحولات مثبتی بین این دو نهاد انجام شده که مورد استقبال سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی واقع شده است.
وی با بیان اینکه معتقدیم یکی از راههای گسترش دیپلماسی فرهنگی، برگزاری تورهای فرهنگی در این خصوص است، ادامه داد: تاکنون گردشران بسیاری از کشورهای دیگر آمده و در ایران اقامت داشتهاند که بسیار در کشورهای خود تأثیرگذار بودهاند. ما به کار گردشگری ایمان داریم و آن را بزرگترین راهبرد در این خصوص میدانیم. با حوزه فضای مجازی و شبکههای اینترنتی که فعال شده بحث گردشگری بسیار مطرح شده و ما در سازمان فرهنگ و ارتباطات همه مجموعههای خود را موظف کردهایم که بخش عمدهای از بودجه خود را به گردشگری اختصاص دهند.
معاون علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: اکنون مجموعه ارزشمندی تهیه شده که به ۳۰ کشور اولویتدار ارسال میشود که امیدواریم تأثیر بسزایی در این خصوص داشته باشد. ازاینرو بخشی از فعالیتهای ما به گردشگری اختصاص مییابد.
نظر شما