۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
متنی از بافت قدیمی شهر

روزگاری در شهر که قدم می‌زدیم بوی کاهگل مشام را پر می‌کرد، در حیاط‌ها که باز می‌شد باغچه‌های پر گل چشم را نوازش می‌داد، اما امروز سر به فلک کشیدن ساختمان‌ها چیزی از آن روزها باقی نگذاشته است. اکبر نیکان پور در قاب‌های نقاشی خود با به تصویر کشیدن بافت قدیمی شهر یادی از آن روزها کرده است.

اکبر نیکان پور در خصوص نمایش آثار خود که در گالری متن به نمایش گذاشته است به خبرنگار ایمنا می گوید: بیشتر نقاشی ها محیط زیست شهری که بافت قدیمی دارد و درحال از بین رفته است را به تصویر می‌کشد؛ در آثار چه خانه هایی که در حال ساخت است و چه خانه های قدیمی که بیشتر در آن‌ها روح زندگی جریان داشت وجود دارد، همچنین تلاش کردم بخش بیشتر آثارم تصویری از فضای دوران کودکی‌ام باشد.

این هنرمند ادامه می‌دهد: متاسفانه امروزه بافت سنتی از بین رفته است و بیشتر تلاش کردم در این نمایشگاه عالم انسان، حیوان و گیاه را به تصویر بکشم تا هم زیستی سه عالم را نشان دهم.

وی با بیان اینکه ۴۰ اثر در نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است، خاطرنشان می‌کند: هدف برگزاری نمایشگاه نشان دادن آثارم به دانشجویان بود تا با محیط زیست خود بهتر آشنا شوند و باید بگویم وظیفه هنرمند تولید اثر است و گالری داران می توانند با فروش  به اقتصاد هنر کمک کنند.

به گزارش ایمنا، نمایشگاه آثار اکبر نیکان پور تا ۱۱ آذر در گالری متن واقع در خیابان آبشار اول پلاک ۲۵ از ساعت ۱۷ تا ۲۰ میزبان هنردوستان خواهد بود.

کد خبر 397125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.