ترکی: گرانی بنزین در این زمان اشتباه بود/ امکان لغو این طرح در صورت رای مجلس

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین و میاندشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گرانی بنزین در این زمان و با این شیوه اشتباه بوده است، گفت: آنچه در ذهن نمایندگان و همکاران است ارائه طرح دو فوریتی است که فردا در صحن مجلس مطرح و برای این امر مشورت می‌کنیم.

اکبر ترکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در واکنش به افزایش قیمت بنزین، اظهار کرد: اعتقاد ما این است که زمان و نحوه اعلام این کار تا حدودی شتابزده بود. زمان اعلام این طرح در شب ولادت حضرت رسول (ص) مردم را شوکه کرد و اگر هم قرار بود کاری انجام شود بهتر بود روشنگری از طریق رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها برای مردم انجام می‌شد.

وی تصریح کرد: باید جامعه را برای این امر از طریق بحث با نخبگان و مشورت با مردم آماده می کردند اما متاسفانه هیچ کدام از این موارد مورد توجه قرار نگرفت و باعث ایجاد التهاباتی در جامعه و مجلس شد.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین و میاندشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این طرح برخلاف ادعای مسئولان چندان هم به نفع مردم نخواهد بود، اظهار کرد: گران شدن بنزین به این شیوه، تورم موجود را به شدت افزایش خواهد داد.

ترکی با اشاره به ارتباط این طرح با گرانی‌ها گفت: تاثیر این طرح را بر قیمت وسایل حمل‌ و نقل عمومی و حتی مواد غذایی و دیگر امور خواهیم دید. علی رغم ادعایی که بر کنترل این موضوعات دارند، اما افزایش قیمت‌ها در جامعه قابل کنترل نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه گرانی بنزین در این زمان و با این شیوه اشتباه بوده است، خاطرنشان کرد: آنچه در ذهن نمایندگان و همکاران است ارائه طرح دو فوریتی است که فردا در صحن مجلس مطرح و برای این امر مشورت می‌کنیم، حتی ممکن است به صورت سه فوریتی این طرح مطرح و اعضای شورای نگهبان هم حضور پیدا می‌کنند تا به نتیجه ای موثر برسیم. در صورت رای مجلس امکان لغو این طرح خواهد بود.

کد خبر 397036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.