گزیده خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌ها

نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته با حضور گسترده مردم و مسئولین در شهرستان‌های استان اصفهان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ائمه جمعه شهرستان‌های استان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به مهم‌ترین مسائل داخلی و رویدادهای منطقه و جهان اشاره کردند که در زیر گزیده‌ آن‌ها را می‌خوانید:

ریشه کنی فساد سبب اعتمادآفرینی بیشتر می شود

حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه فولادشهر اظهار کرد: قوه قضائیه طی ماه های گذشته با برنامه ریزی و اقدام مناسب و به موقع و بدون توجه به برخی محدودیتها و موانع و ملاحظات، در راه مبارزه با فساد اقتصادی، گامهای مهمی را برداشته است. 

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: ۲۴ آبان ماه روز کتاب و کتاب خوانی است، روزی نمادین که از سال ۱۳۷۲ بنیانگذاری شد و باهفته کتاب و کتابخوانی تکمیل گردید.

وی ادامه داد: ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه،هفته کتاب کتابخوانی است و سالها قبل برخی از صاحبنظران نوشتند: دو چیز در سراسر جامعه باید رایگان شود نان و کتاب، یعنی آنچه مایه قوام و برپایی وسلامت جسم مردم است.

سرافراز اضافه کرد: این سخن، اگر چه به نحوی آرمانگرایانه و دور از واقعیات جامعه و حکمرانی است، اما در این که حاکمیت، درباره تأمین ارزان و آسانِ نان و کتاب به عنوان دو نمادِ تغذیه جسم و روح جامعه، مسئولیت دارد، هیچ تردیدی نیست. 

امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد: برای ترویج این سنت حسنه،باید از خود شروع کنیم تا انس با کتاب در همه ما احیاء شود.

وی  با اشاره به زادروز بزرگمرد تاریخ بشریت، رسول خوبی و مهربانی، پیامبر اعظم(ص) گفت: پیامبر اکرم(ص) مردی است که با آمدنش، عالم تولدی دوباره یافت، او آمد تا خاتَم و خاتِم فرستادگان الهی و پایان‌دهنده شرک و کفر و بت‌پرستی باشد. تأملی کوتاه در باب شناخت ما از پیامبر اسلام بیان‌کننده این واقعیت است که غفلت ما از شخصیت وجودی پیامبر سبب شده است بنیانگذار دین اسلام هنوز که هنوز است حتی در بین مسلمانان مظلوم باشد. 

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: اوج مظلومیت پیامبر زمانی است که افرادی با اغراض سیاسی مطالب بیهوده‌ای را به نبی مکرم اسلام نسبت می دهند و پیامبر(ص) را فردی ساده لوح و سازشکار معرفی می کنند که هرگاه دشمنان ایشان پیمانی که با ایشان بسته بودند را نقض می کردند، ایشان بار دیگر با آنان پیمان می بست! 

دستگاه قضا در برخورد با دانه درشت ها و مفسدان جامعه مماشات نکند

حجت الاسلام محمد یعقوبی در خطبه های نماز جمعه شهر نطنز با گرامیداشت هفته وحدت و سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع) به ویژگی ها و سجایای اخلاقی ایشان اشاره کرد و  اظهار کرد: یکی از ویژگی های ارزشمند امام صادق(ع) تربیت شاگردان بسیار برای گردآوری و ترویج آموزه های اصیل اسلام است.

امام جمعه نطنز به ضرورت توجه هر بیشتر به برنامه ریزی و داشتن رویکرد کاری مشخص در حوزه های مختلف فردی و اجتماعی اشاره کرد و افزود: برای تحقق توسعه و شتاب بخشی در آن باید علاوه بر مجهز شدن به علم و دانش برنامه محوری مد نظر مردم و مسئولان قرار بگیرد.

وی در خصوص افزایش قیمت بنزین گفت: مردم باید از چگونگی هزینه کرد منابع مالی که از این سهمیه بندی حاصل می شود، مطلع شوند و تاثیرات مثبت آن را در کشور ببینند، باید مراقبت کنیم، که مبادا با گران شدن بنزین سایر کالاها و خدمات نیز به همان میزان گران شوند، امروز مردم از گرانی ها رنج می برند.

یعقوبی  با اشاره به روز ۲۹ آبان آغاز هفته بسیج گفت: از دولتمردان و  نمایندگان مجلس  انتظار داریم تفکر بسیجی داشته باشند  و بسیجی وار عمل کنند .

وی گفت: امیدواریم با تداوم اقدامات قوه قضاییه شاهد تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش اعتماد مردم ایران اسلامی فراهم شود.

یعقوبی  افزود: انتظار است که مسوولان دستگاه قضا علی رغم جو سازی ها در برخورد با دان درشت  ها و مفسدان جامعه مماشات نکند و طبق قانون با این افراد برخوردنماید.

یعقوبی در ادامه خطبه از تلاش های نیروی انتظامی نطنز در کشف و ضبط کانتینرهای حامل کالای قاچاق  در چند روز گذشته قدردانی نمود.

قشر آسیب پذیر باید مورد حمایت باشد

حجت الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان در خطبه‌های نماز جمعه تیران با اشاره به افزایش قیمت بنزین از صبح امروز اظهارکرد: دولت به دنبال حمایت از خانواده های آسیب پذیر از محل افزایش قیمت سوخت است. قشر آسیب‌پذیر کشور در برابر افزیش قیمت‌ها باید مورد حمایت باشد و زندگی آن‌ها با مشکلات بیشتری روبرو نشود و مسوولان سه قوه باید برای اجرای این قانون کمک کنند.

امام جمعه تیران و کرون با اشاره به اینکه قیمت واقعی بنزین بیش از حد فعلی است، تصریح‌ کرد: از قیمت فعلی تا واقعی را با یارانه‌ها تامین می‌کنند و این موضوع خسارت برای بیت المال و ناعدالتی برای افراد و خانواده‌های آسیب‌پذیر و بدون خودرو است.

حجت الاسلام رشیدیان درباره روز افزایش قیمت بنزین گفت: باید مسوولان امر این کار را در روزهای دیگری انجام می‌دادند و امروز که روز ولادت و جشن و شادی مسلمین است نباید به مردم تلخ و ناگوار می‌شود.

وی اضافه کرد: مسوولان در رده‌های مختلف نگاه همه جانبه نسبت به اجرای سیاست های اجرایی کشور داشته باشند و امید و نشاط را از مردم نگیرند.

مبارزه با فساد اقدامی که رضایتمندی مردم را همراه داشته است

حجت الاسلام سید حسین محمود آبادی در خطبه های این هفته شهر دولت آباد اظهار کرد: نظام ما نظام اسلامی است و تمامی قوانین ما طبق دستورات قرآن و خداوند است و از نظر قوانین الهی هیچ مشکلی ندارد و آنچه که مشکل ایجاد می‌کند، کوتاهی مجریان این قوانین است که به بیراهه می‌روند و به بیت‌ المال دست درازی می‌کنند و جیب‌های خود را پر می‌کنند و حق مردم را پایمال و ضایع می‌کنند.

امام جمعه دولت آباد گفت: فساد در هر جامعه‌ ای بیاید و در هر عرصه‌ ای رسوخ کند نابود کننده است، پس برای جلوگیری از نابودی جامعه، باید با فساد مبارزه کرد.

وی گفت:  ممکن است کسانی که از مبارزه با فساد ناراحت می شوند افراد صاحب ‌نفوذ و جزء خواص جامعه باشند و موقعیت و جایگاهی داشته باشند، اگر بخواهیم که نظام دوام خود را داشته باشد و از هدف اصلی خود منحرف نشود باید با فساد مبارزه کنیم. بهترین پشتوانه برای مبارزه با فساد حمایت و رضایت مردم است.

امام جمعه دولت آباد در ادامه افزود: دیروز ۱۶ ربیع الاول سالروز برگزاری اولین نمازجمعه توسط پیامبر گرامی اسلام بود که رسول گرامی اسلام در روز دوشنبه وارد محله قبا در مدینه شدند و تا روز رسیدن حضرت علی (ع) صبر کردند و در روز جمعه در قبیله «بنی سالم بن عوف» اولین نمازجمعه را برگزار نمودند که  البته قبل از ورود پیامبر گرامی اسلام به مدینه به دستور پیامبر گرامی «مصعب بن عمیر» نمازجمعه را برگزار نمود و این که رسول گرامی اسلام در اولین جمعه ورود خود به مدینه نماز جمعه برگزار می‌کنند، حاکی از اهمیت و ثواب آن است که ان‌شاءالله ما شیعیان اهتمام بیشتری نسبت به نماز جمعه داشته باشیم.

وی گفت: امروز بیست و چهار آبان‌ماه سالروز درگذشت مرحوم علامه طباطبایی مفسر بزرگ قرآن است یاد و خاطره این مفسر بزرگ را گرامی می‌داریم، این عالم بزرگوار، علم و عمل را توامان داشتند و سفارش ایشان در لحظات آخر عمر، مراقبت بود، یعنی مراقبت کنید از خود که گناه نکنید.

اجرای عدالت سیره پیامبر است

حجت الاسلام صالحیان در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر گرگاب اظهار کرد: امت های اسلامی با سلاح وحدت می توانند هیمنه و دسیسه های استکبار را به زیر کشیده و پیروز میدان باشند.

رییس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان افزود: با گران شدن بنزین مسوولان باید توجه کنند برخی سودجو در بخش های مختلف، به بهانه گران شدن بنزین هر جنس و چیزی را گران نکنند و نظارت و کنترل جدی و قوی صورت پذیرد تا این گرانی بنزین موج نارضایتی در جامعه همراه نداشته باشد.

وی در ادامه افزود: مردم و مسوولان از حرکت و تلاش های قوه قضاییه برای برخورد با مفسدان و فساد قدردان هستند و مبارزه با فساد و اجرای عدالت را مورد تاکید و سیره پیامبر و اهلبیت علیهم السلام نام برد.

با افزایش قیمت بنزین باید روی قیمت کالاها نظارت دقیق شود

حجت الاسلام حسن اسکندری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بویین میاندشت، اظهار کرد: در نظام اسلامی انقلاب درونی و رشد فضائل اخلاقی باید صورت گیرد.

امام جمعه بویین میاندشت با بیان اینکه ایجاد امید و نشاط در جامعه از ویژگی دولت تدبیر و امید شود. مانند دستگیری روح الله زم که باعث ایجاد امید بین مردم شد دستگیری مفسدان اقتصادی نیز موجب امید به نظام می‌شود.

اسکندری گفت: مردم با مسؤولانی که در جهت حرکت انقلاب در مسیر عدالت خواهی تلاش دارند همراه هستند، قوه قضاییه همانگونه که با دلیری و شجاعت در مقابل مفسدان اقتصادی ایستادگی کرد محاکمه آن‌ها نیز باید بدون ملاحظه کاری باشد.

امام جمعه بویین میاندشت تأکید کرد برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی در جامعه باید تلاش شود چرا که فرهنگ کتابخوانی هنوز در کشور به خوبی  ترویج نشده است.

اسکندری با بیان اینکه باید مردم شفاف سازی شود که درآمد حاصل از صرفه جویی در سهمیه بندی بنزین در کدام یک از بخش‌های کشور هزینه شده است، گفت: نظارت دقیق روی قیمت کالاها باید صورت گیرد تا با توجه به افزایش قیمت بنزین چند برابر نشود قدرت خرید مردم پایین است.

سهمیه بندی بنزین نباید باعث گرانی و فشار بر مردم شود

حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه زرین شهر گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ولی فقیه جامعه اسلامی بوده و برهمین اساس وظایف مشخصی را بر عهده دارد نخست آنکه ارزشها و خطوط  اصلی انقلاب توسط رهبری رصد و تذاکرت لازم به موضوع داده می‌شود.

وی افزود: با حضور حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله) همیشه به موقع و به جا تذاکرات لازم را به مسئولین  و مدیران داده‌اند حتی راهکاری لازم را در بیانه گام دوم به صراحت بیان نمودند و باید به این نکته توجه داشت که مدیریت اقتصادی به دست دولت و مجلس است. 

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: طرح های اقتصادی توسط مجلس تهیه و توسط دولت اجرا می شود از این رو باید دقت داشت طرح های ارائه شده به مردم به ویژه فقرا و نیازمندان  آسیب وارد نکند.

وی عنوان کرد: اصل موضوع استفاده از کارت سوخت و هدفمند کردن مصرف سوخت یک کار ضروری و حیاتی برای اداره کشور بوده اما باید توجه داشت که این طرح باید به درستی اعمال شود و راه های نفوذ فساد به این طرح گرفته شود.

امام جمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: نکته مهمتر از اجرای این طرح مهم و ضروری این است که اجرای چنین طرحی نباید باعث تورم، گرانی بیشتر و فشار بر مردم شود، از این رو باید نظارت دقیق و بدون اغماض صورت گیرد تا به مردم به ویژه فقرا ونیازمندان فشار وارد نشود.

باقریان گفت: درآمد حاصل از اجرای این طرح نباید به سمت ریخت و پاش های سیاسی، جناحی و کارهای بیهوده هدایت شود از این رو دولت باید نقاط آسیب دیده در اقتصاد، تولید و اشتغال را شناسایی و برای رفع آن از این درآمد استفاده کند. حالا که مردم فهمیم  و بابصیرت همراهی می کنند  باید اثرات این طرح را لمس کرده و از رنج های بی شمار آنها کمی کاسته شود.

برای مردم مصارف درآمد حاصل از بنزین شفاف سازی شود

حجت الاسلام سید علی موسوی خراسانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گلشهر با اشاره به سهمیه بندی بنزین، اظهار کرد: برای جلوگیری از قاچاق سوخت باید سهمیه بندی اجرا شود.

امام جمعه گلشهر افزود: به دلیل پایین بودن قیمت بنزین در کشور نسبت به سایر کشورها سالانه میلیاردها دلار قاچاق سوخت در کشور صورت می‌گیرد.

موسوی خراسانی گفت: باید به گونه‌ای نظارت‌ روی قیمت اجناس شود که دچار گرانی بی‌رویه نشویم، این افزایش قیمت بنزین قرار است که در بخش‌های دیگر کشور صرف شود که باید برای مردم شفاف سازی شود که درآمد حاصل از آن درکدام بخش از کشور هزینه می‌شود.

وی با اشاره به شهادت یکی از فرماندهان جهاد اسلامی به اتفاق ۳۰ نفر ازغیر نظامی‌های غزه به دست اسرائیل، گفت: مشکلات و ضعف صهیونیست‌ها سبب شده که با به شهادت رساندن مردم بی‌گناه اذهان عمومی کشورش را گمراه کند اما این اقدامات موجب فروپاشی رژیم صهیونیستی خواهد شد.

از شاخصه‌های صلاحیت مسئولان حضور در نماز جمعه است

حجت الاسلام محمدتقی کرامتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گلپایگان، اظهار کرد: نماز جمعه یک نهاد اسلامی و سیاسی است اما هنوز در کشور به جایگاه واقعی خود نرسیده است. مسؤولان باید در جهت تقویت نماز جمعه تلاش کنند. .

وی گفت: مبارزه با مفسدان اقتصادی حرکتی در جهت تمدن نوین اسلامی است و قوه قضاییه در محاکمه عناصر مفسد که اقتصاد کشور را دچار چالش کردند و برای دولت مشکل ایجاد شد باید برخوردی قاطع داشته باشد.

امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین نباید موجب افزایش قیمت کالا و اجناس شود، افزود: سهمیه بندی بنزین در جلوگیری از مصرف بی‌رویه  موثر است اما در عین حال باید برای مردم شفاف سازی شود که درآمد حاصل از بنزین کجاها صرف می‌شود.

کد خبر 396911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.