لایحه درآمدهای پایدار شهری با قید دو فوریت در دستور کار مجلس قرار گرفت

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: لایحه درآمدهای پایدار با قید دو فوریت در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و می‌توان امیدوار بود که بهبود در وضعیت شهرداری‌ها ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید حسن رسولی عصر امروز (پنجشنبه) در آئین اختتامیه دومین اجلاس مشورتی روسای کمیسیون‌های معماری و شهرسازی کلانشهرها و مراکز استان‌ها که یه میزبانی شورای شهر مشهد برگزار شد، با بیان اینکه امروز ۲۲ درصد از مردم ایران در روستاها و ۷۸ درصد در شهرها زندگی می‌کنند، اظهار کرد: باید در این خصوص با توجه به گفتمان جدید حق بر شهر که در دستور کار قرار گرفته باید پشتوانه اجتماعی را تقویت کرد تا بتوان این گفتمان را به سرانجام رساند.

وی با بیان اینکه تا زمانی که نیازهای اولیه خانواده‌ها برطرف نشود نیازهای سطح دوم بروز و ظهور نمی‌یابد، تصریح کرد: از این رو تا مادامی که خانواده‌ها تامین نباشند به مسئولیت‌های اجتماعی فکر نمی‌کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ۵۰ درصد از درآمد شهرداری تهران از محل شهرسازی و معماری است، ادامه داد: نمی‌توان گفت که با گفتمان "من در شورای شهر مسئول درآمدها نیستم" رفتار کرد چرا که باید هویت جمعی را در نظر گرفت و پل ارتباطی عملیاتی را در دستور کار قرار داد.

وی نبود تعادل جدی بین منابع و مصارف را از مهم ترین چالش‌های همه شهرداری‌های کشور دانست و ادامه داد: مجلس شورای اسلامی شهر لایحه درآمدهای پایدار که از آن ناامید شده بودیم را مجدد در دستور کار قرار داده و این در حالی است که دولت در حال استرداد آئین نامه خود بود.

رسولی اضافه کرد: لایحه درآمدهای پایدار با قید دو فوریت در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و می‌توان امیدوار بود که بهبود در وضعیت شهرداری‌ها ایجاد شود.

وی با بیان اینکه همه باور داریم شهرفروشی زیبنده شهرداری‌ها نیست، ادامه داد:  با تصویب این لایحه که فراتر از جناح بندی سیاسی در مجلس است می توان شرایط خوبی را شاهد بود.

کد خبر 396842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.