مناسب سازی ایستگاه‌های راه آهن برای معلولان یک معضل جهانی است

مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت تأسیسات زیربنایی شرکت راه‌آهن ایران گفت: مناسب‌سازی ایستگاه ها برای استفاده معلولان ، یکی از اولویت های اصلی کنفرانس اخیر اتحادیه بین المللی راه آهن ها بود زیرا این مهم به عنوان یک معضل جهانی یاد می شود و اتحادیه مذکور به عنوان یک استاندارد در این حوزه فعالیت می کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وحیدعلی قارداشی امروز  چهارشنبه _۲۲ آبان ماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز میهمانان بین المللی از کشورهای سراسر جهان در ادامه برگزاری کنفرانس ایستگاه های آینده به اصفهان آمده اند.

وی افزود: این کنفرانس برای نخستین بار در قاره آسیا و ایران برگزار شد و بیش از ۶۰ نفر از شرکت کنندگان آن از کشور های خارجی برای حضور در کمیته های علمی به ایران آمده بودند. مدیران شبکه های ریلی کشور های خارجی تجارب خود در عرضه مدیریت شبکه حمل و نقل ریلی را با مدیران ایرانی به اشتراک گذاشتند.

مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت تأسیسات زیربنایی شرکت راه‌آهن تصریح کرد: کنفرانس ایستگاه های آینده قصد دارد تا اشتراکات مهمی را میان کشور های تاثیرگذار در حمل و نقل ریلی منطقه ای ایجاد کند تا این کشور ها بتوانند از نظرات یکدیگر در برنامه ریزی های توسعه ریلی استفاده کنند.

قارداشی اضافه کرد: همچنین اتحادیه بین المللی راه آهن های جهان، با فراهم سازی بستر این کنفرانس قصد دارد یک فضای مشارکتی و ایده پرور را میان مدیران راه آهن های منطقه به وجود بیاورد.

وی ادامه داد: ایستگاه راه آهن اصفهان از جهت مسافری و باری یک ایستگاه مهم در شبکه ریلی کشور است و حضور اعضای کنفرانس بین المللی اتحادیه راه آهن های جهان در این ایستگاه، بازدید آنها از مراکز فرهنگی اصفهان را به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 396710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.