پویش حمایت از عابران پیاده در تبریز راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز گفت: تلاش می‌کنیم در هر سه حوزه در حد توان، موثر عمل کنیم تا شاهد کاهش آمار حوادث به ویژه حوادث مربوط به عابران پیاده باشیم.

به گزارش ایمنا، اصغر آدی‌بیگ با بیان اینکه سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز با مشارکت پلیس راهور، آموزش و پرورش و سازمان آتش‌نشانی پویش حمایت از عابران پیاده را آغاز می‌کند، اظهار کرد:: با نگاهی به آمار حوادث فوتی عابران پیاده در چند ماه اخیر، ضرورت اقدام فرهنگی عمیق و تاثیرگذار آشکارتر شده و در این راستا تلاش داریم با همکاری و تعامل سازمان‌ها و نهادهای مرتبط، گام‌های مثبت و اثربخشی برای نجات جان و تامین ایمنی عابران پیاده برداریم.

وی در خصوص عوامل خطر برای عابران پیاده، ادامه داد: عوامل خطر کلیدی برای عابران پیاده در سه دسته قابل تقسیم است که عوامل خطر مربوط به وسیله نقلیه شامل سرعت وسایل نقلیه، مصرف الکل توسط رانندگان، رفتارهای رانندگی غیرایمن و ... می‌شود و عوامل خطر مربوط به زیرساخت‌ها و راه مشتمل بر محل عبورعابر پیاده، دسترسی به تقاطع‌ها، نور راه‌ها، علایم راهنمایی و ... است.

آدی‌بیگ افزود: عوامل خطر مربوط به خود عابرپیاده نیز که از مهم‌ترین عوامل خطر کلیدی است که شامل عبور از موانع، رنگ لباس، عوامل برهم زننده تمرکز و تجهیزات همراه و ... می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم در هر سه حوزه در حد توان، موثر عمل کنیم تا شاهد کاهش آمار حوادث به ویژه حوادث مربوط به عابران پیاده باشیم.

وی گفت: پویش حمایت از عابران پیاده با مشارکت پلیس راهور، آموزش و پرورش و سازمان آتش‌نشانی شهرداری تبریز از جمله اقداماتی است که سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز به دنبال راه‌اندازی آن است.

کد خبر 396567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.