صیانت از سرمایه‌های شهر در ناژوان

مدیر طرح ساماندهی ناژوان با تاکید بر صیانت از درختان ناژوان به عنوان سرمایه‌های شهر، گفت: شهروندان باید آگاهی داشته باشند که روشن کردن آتش در ناژوان ممنوع است زیر نابودی هریک از این درختان، به معنای سوزاندن سرمایه‌های شهر است.

سیدرسول هاشمیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ناژوان به عنوان یک منطقه تفریحی و گردشگری روزانه پذیرای تعداد زیادی از شهروندان و گردشگران از سایر استان‌ها و کشورها است، اما در فصل سرد سال روشن کردن آتش یکی از معضلات جدی این منطقه به عنوان ریه تنفسی  شهر است.

وی با بیان اینکه روشن کردن آتش مشکلات زیست محیطی زیادی را در ناژوان ایجاد می‌کند، تصریح کرد: روشن کردن آتش در ناژوان باعث ورود دود و آلودگی هوا به محله‌های اطراف ناژوان، نصرآباد و پارک میرزا کوچک‌خان می‌شود؛ همچنین باعث آلوده شدن خاک این منطقه شده و علاوه بر تهدیدهایی که برای بخش جنگلی ناژوان دارد، شرایط را برای تنفس بیماران قلبی، سالمندان و کودکان دشوارتر می‌کند.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان با بیان اینکه در چند نقطه از ناژوان باربکیو برای استفاده شهروندان نصب شده است، ادامه داد: خوشبختانه با فعالیت اکیپ کنترل نظارت و همکاری نیروهای انتظامی روشن کردن آتش در منطقه ناژوان را به حداقل رسیده است، البته نهادهای دیگر مانند سازمان جهادکشاورزی و سازمان حفاظت از محیط‌زیست نیز باید در این زمینه برای حفاظت از ناژوان با شهرداری همکاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: تیمی از انجمن‌های مردم‌نهاد و آتش‌نشانی اصفهان در ارتباط با خودداری از روشن کردن آتش به‌منظور آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی شهروندان تشکیل شده است تا به مردم در این خصوص تذکر دهند و اطلاع‌رسانی کنند.

هاشمیان گفت: بر اساس ماده ۴۵ قانون حفاظت از مراتع و جنگل ها و فضاهای سبز  آتش زدن در جنگل ها و پارک های طبیعی که بدون اخذ اجازه و نظارت دقیق ماموران مربوطه کاملاً ممنوع است، در صورت بی مبالاتی یا ایجاد حریق در این مکان ها فرد مرتکب در مراجع قضایی یا شعب دادگاه ها به حبس تادیبی از سه  تا شش ماه محکوم خواهد شد.

وی تصریح کرد: به استناد اصل ماده ۴۶ این ماده قانونی، هر فردی که مبادرت به روشن کردن آتش در تنه درختان کند، به زندان از سه ماه تا مدت یک سال محکوم خواهد شد و برای صدمه زدن به یک اصله درخت جنگلی که در جریان برافروختن آتش از بین رفته به پرداخت جریمه نقدی محکوم می شود.

کد خبر 396471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میلاد IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
    0 0
    با این همه، تنفس در شب های آخر هفته در اون منطقه دشواره خصوصا زمانی که وارونگی هوا هم باشه ولی جامعه شناس ها باید بررسی کنند که چرا ما ایرانی ها در سرما، گرما شب ،روز کویر ، کنار دریا، جنگل ، هر جا برسیم این رد سیاه رو از خودمون باقی میگذاریم