طرح آهن یاری در مدارس دخترانه اجرامی‌شود

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: طرح آهن یاری در همه مدارس متوسطه اول و دوم دخترانه استان اجرایی می‌شود و ۱۶ عدد قرص آهن بین دانش‌آموزان برای مصرف چهار ماهه توزیع می‌شود.

حسین عباسیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص برنامه‌های سلامت محور در مدارس استان، اظهار کرد: از جمله طرح‌های سلامت محوری که در مدارس استان دنبال می‌شود می‌توان به طرح آهن‌یاری، فلورایدتراپی، توزیع ویتامین D اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه طرح فلورایدتراپی در همه مدارس ابتدایی استان اجرا می‌شود، تصریح کرد: این طرح با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان در همه دو هزار و ۹۰۶ مدرسه مقطع ابتدایی از اول تا ششم سالانه دو مرتبه فلورایدتراپی توسط کارشناسان مراکز بهداشتی استان در مدارس صورت می‌گیرد.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص طرح آهن یاری مدارس، اظهار کرد: این طرح در همه مدارس متوسطه اول و دوم دخترانه استان اجرایی می‌شود که قرص آهن توسط مرکز بهداشت استان در اختیار آموزش و پرورش و مدارس قرار می‌گیرد به نحوی که ۱۶ قرص آهن بین دانش‌آموزان برای مدت ۴ ماه توزیع می‌شود تا به طور هفتگی یک قرص مصرف آهن مصرف کنند.

وی توزیع قرص ویتامینD  را از دیگر اقدامات اداره سلامت استان دانست و گفت: توزیع ویتامینD  در ۵۰ درصد مدارس متوسطه دخترانه و پسرانه استان توزیع می‌شود که دلیل این توزیع ۵۰ درصدی کمبود اعتبارات مالی برای تامین هزینه این قرص بوده است.

عباسیان در خصوص تمهیدات این اداره برای آلودگی هوا گفت: در بحث بیماری‌های واگیر و غیرواگیر مانند سالک، ایدز، صرع، دیابت و بیماری‌های قلبی آموزش‌های لازم و بازدیدها از مدارس صورت می‌گیرد همچنین طرح سفیران سلامت با محوریت آگاه سازی دانش آموزان به پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در مدارس اجرایی می‌شود.

۱۸ خوراکی ممنوع برای بوفه مدارس

وی در خصوص طرح دادرس گفت: در پایه هشتم متوسطه از طریق هلال احمر آموزش های لازم امداد و نجات انجام می‌شود همچنین طرح پیشگیری از معلولیت‌های بعد از ازدواج هم در مدارس متوسطه توسط بهزیستی استان اجرا می‌شود.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص کنترل تغذیه و مواد بوفه‌های مدارس استان تصریح کرد: توزیع ۱۸ قلم مواد خوراکی در مدارس شامل انواع یخمک، نوشابه گازدار و ماءالشعیر، دوغ گازدار، آدامس‌های قندی، سوسیس، کالباس و همه فرآورده‌های حاوی سوسیس و کالباس، انواع همبرگر دستی بدون بسته‌بندی و فاقد مجوز بهداشتی، سالاد الویه، لواشک، آلوچه‌های فاقد شرایط بهداشتی، آبنبات‌هایی که به سطح دندان بچسبد، آبمیوه‌های قندی، فلافل و سمبوسه، اشترودل، پاستیل، بستنی یخی، خیارشور و انواع سس‌ها، انواع دونات و پیراشکی، فرآورده‌های غلات حجیم شده، انواع چیپس‌ها و ذرت غیرمجاز و ممنوع است.

کد خبر 396391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.