۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
دهکده‌ مقاوم به زلزله در چین

وقوع زلزله مخرب سال ۲۰۰۸ در استان سیچوآن کشور چین، معماران را بر آن داشت تا دهکده‌ای پایدار در این استان بنا کنند که مزین به بام‌هایی سبز بر فراز ساختمان‌ها است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در سال ۲۰۰۸ زلزله‌ای به بزرگی هشت ریشتر استان سیچوآن، واقع در غرب میانی جمهوری خلق چین را لرزاند که در پی آن بیش از پنج میلیون نفر از ساکنان این استان بی‌خانمان شدند.

پس از آن گروهی از معماران با همکاری طراحان چینی این اتفاق را فرصتی برای بهبود زندگی روستاییان از طریق احداث ساختمان‌های جدید و پایدار در نظر گرفتند و دهکده‌ای بنا کردند که پایداری و امنیت را برای ساکنان آن به ارمغان آورده است.

دهکده جدید یک نمونه بارز از مکان دوستدار محیط زیست به شمار می‌رود که پشت بام خانه‌های آن پوشیده از گل‌ها و گیاهان سبز است. علاوه‌براین، مقاومت در مقابل حوادث ناگوار طبیعی، استفاده از تکنولوژی‌های بیوگازی، زندگی متراکم‌تر و بهره‌گیری از مصالح محلی در یک جامعه خودکفا از دیگر ویژگی‌های این دهکده به حساب می‌آید که آن را از سایر مناطق کشور چین متمایز کرده است.

پروژه دهکده پایدار استان سیچوآن که مورد حمایت مالی دولت چین و سازمان‌های غیر دولتی قرار گرفت، به عنوان یک جایگزین برای صدهاهزار خانه تخریب شده در زلزله سال ۲۰۰۸ احداث شد که در آن بر زندگی مدرن روستایی تمرکز شده است. این پروژه فضایی برابر با چهار هزار مترمربع را به خود اختصاص داده است و در آن سعی شده زندگی متراکم شهری به تصویر کشیده شود؛ به این صورت که ساختمان‌های جدید با فاصله بسیار کم از یکدیگر ساخته شده و از طریق کوچه‌هایی باریک به هم را ه پیدا می‌کنند.

معماران برای ساخت دهکده جدید از چهار نوع ساختمان با اندازه‌ها، کاربردها و پشت‌بام‌های متفاوت بهره گرفته‌اند که در نمای تمام این ساختمان‌ها از آجر استفاده شده است و همگی از چهارچوبی بتنی و پشت‌بام‌هایی با وسعت زیاد برای پرورش سبزیجات خوراکی برخوردار است. سیستم تهویه طبیعی، سیستم‌های جمع‌آوری آب باران و عایق‌سازی ساختمان‌ها از طریق پوشال از مهم‌ترین ویژگی‌های سازه‌های دهکده پایدار استان سیچوآن به حساب می‌آید.

  

کد خبر 396291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.