عملیات نجات پایان یافت؛ امداد زلزله‌زدگان ادامه دارد

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از پایان عملیات نجات در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی و تداوم عملیات امداد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی جمعیت هلال احمر ایران در اینستاگرام با انتشار یک پست نوشت:

"آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده از زبان رئیس جمعیت هلال‌احمر/ پایان عملیات نجات؛ ادامه امداد، اسکان و تغذیه اضطراری

رئیس جمعیت هلال احمر در پی زمین لرزه ۵.۹ ریشتری ساعت ۲:۱۷ بامداد دیروز در حوالی شهر تَرک در شهرستان میانه، به مناطق زلزله‌زده سفر کرد.

دکتر علی‌اصغر پیوندی در حاشیه بازدید از روستای زلزله زده ورنکش شهرستان میانه گفت: امدادگران و نجاتگران هلال احمر در کنار مردم مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی تا لحظه ای که به خدمات آنان نیاز باشد، حضور خواهند داشت. امیدواریم که با سرعت این مرحله اضطراری و طوفانی طی شود و بتوانیم با برنامه ریزی لازم با یاری خدا مشکلات را مردم روز به روز کاهش دهیم.

متاسفانه زلزله ۵.۹ ریشتری اخیر ترس و وحشتی را در دل همه ایجاد کرد. این زلزله حدود ۵۸۰ مصدوم و مجروح برجا گذاشت. ۱۶ یا ۱۷ نفر از آنان زیر آوار مانده بودند و مابقی آنها بخاطر ترس و فرار از خانه دچار آسیب شده بودند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز که در بخشی از این بازدید حاضر شد، در پاسخ به این سوال که نحوه امدادرسانی هلال احمر را به مردم زلزله زده استان آذربایجان شرقی چگونه ارزیابی می کنید، گفت: هلال احمر نه تنها در این قضیه بلکه در تمام بلایای طبیعی از جمله زلزله و سیل و نظایر آن نوک پیکان امدادرسانی قرار دارد."

کد خبر 396196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.