قاسمی: تعدد متولیان به کتاب ضربه زده است

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان گفت: نمایشگاه کتاب مهمترین رویدادی است که در استان برگزار می‌شود، اما استقبال لازم از نمایشگاه صورت نمی‌گیرد.

به‌ گزارش خبرنگار ایمنا، حیدر قاسمی عصر امروز -شنبه ۱۸ آبان- در آیین افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه‌ کتاب اصفهان اظهار کرد: یکی از شاخص‌های بزرگ توسعه یافتگی در جوامع میزان‌ نفوذ رسانه‌های فاخر چون‌ کتاب است. نمایشگاه کتاب مهمترین رویدادی است که در استان برگزار می‌شود، اما استقبال لازم از نمایشگاه صورت نمی‌گیرد. نمایشگاه فضای ترویج‌ و معرفی فرهنگ مطالعه و توسعه تعالی انسانی است. 

وی افزود: کتاب یک پند دهنده بزرگ و یار صادق و مهربان است و با استفاده از آن‌ می توان جامعه را از انحراف نجات داد. برای کشوری مثل ایران جایز نیست که سرانه مطالعه اندکی داشته باشد ضمن اینکه در سبد خرید خانوار نیز کتاب جایگاهی ندارد. 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان تاکید کرد: بهانه‌هایی مانند فضای مجازی برای عدم استقبال از کتاب نقل می‌شود، اما کتاب از اصالت جدی و عمق بزرگی برخوردار است و جایگاه خود را دارد. سوال اصلی اینجاست که آیا کسانی که اصحاب اصلی حوزه فرهنگ‌ در بخش‌های علمی و دانش آموزی هستند، رسالت خود را انجام داده‌اند؟

قاسمی با بیان این مسئله که "با اصلاحاتی باید منحنی کتاب را به راه درست خود برگردانیم" گفت: رسانه‌های دیگر باید به یاری کتاب بشتابند. تعدد متولیان نیز به کتاب ضربه زده است، ناشران و کتاب فروشان نیز باید تلاش خود را انجام دهند. 

به گزارش ایمنا، چهاردهمین نمایشگاه کتاب اصفهان با شعار "بخوان برای زندگی" ۱۸‌ الی ۲۳ آبان ماه ۱۳۹۸ از ساعت ۹ الی ۲۰ در محل دائمی نمایشگاه‌های استان واقع در پل تاریخی شهرستان برگزار می‌شود. بیش از ۴۰۰ غرفه و ۵۰۰ ناشر با حدود ۹۷ هزار عنوان‌ کتاب در چهاردهمین نمایشگاه کتاب اصفهان حضور دارند.

کد خبر 396163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.