ضرورت ایجاد اورژانس اجتماعی در دهاقان

فرماندار شهرستان دهاقان گفت: باتوجه به اینکه مواردی در شهرستان گزارش شده که در دسته آسیب های اجتماعی قرار دارد، جود اورژانس اجتماعی یک ضرورت است و بایدبه آن توجه ویژه کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا ازشهرستان دهاقان، علی اصغر قاسمیان امروز -شنبه ۱۸ آبان ۹۸- در جلسه کارگروه مبارزه بامواد مخدر، ضرورت ایجاد و استقرار اورژانس اجتماعی درشهرستان را مانند اورژانس ۱۱۵، دستگاه های امداد و نجات و آتش نشانی عنوان و اظهار کرد: گاهی مواردی در محلات و یا سطح شهرستان اتفاق می افتد که نیاز جدی به اورژانس اجتماعی وجود دارد و باتوجه به اینکه ارجاع آسیب دیدگان به شهرستان های مجاور یا اصفهان کار دشوار و زمانبری است باید مقدمات لازم برای تاسیس این اورژانس ۱۲۳ در شهرستان دهاقان صورت پذیرد و موانع استقرار این اورژانس با پیگیری و مسائدت مسئولان استانی رفع شوند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری پیرامون مبارزه با مواد مخدر و نگرانی مسئولان و خانواده ها از تهدیدات این بلای خانمان سوز، خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ های اجرایی باید سهمی جدی در مقابله با این پدیده داشته باشند تا کاهش جدی آسیب‌ های اجتماعی را شاهد باشیم.

فرماندار شهرستان دهاقان، با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های اجرایی در برابر این پدیده اجتماعی مسئول هستند، تصریح کرد: برنامه‌ ریزی‌ها باید چنان قوی صورت گیرد که در آینده ای نزدیک شاهد کاهش ۲۵ درصدی استعمال مواد مخدر در پایان برنامه ششم باشیم. اطلاعات و آمار جهانی حاکی از آن دارد که ۲۴۰ میلیون نفر از جمعیت جهان برای یک بار هم که شده به مصرف مواد مخدر روی آورده اند. سالانه ۱۰۰ میلیارد ریال خسارت های مالی برای مبارزه با مواد مخدر به اقتصاد کشور تحمیل می شود. این آمار تکان دهنده لزوم حساسیت ما در برابر این آسیب اجتماعی را بیشتر نمایان می کند.

کد خبر 396038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.