گیاهی برای پیشگیری از گرفتگی عروق

شیرین بیان دارای خواص بی‌شماری مانند تقویت سیستم ایمنی بدن، مقابله با سرطان، درمان زخم‌های دهانی و بهبود سلامت قلب و عروق است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شیرین بیان گیاهی خودرو است که در بیشتر مناطق رشد می‌کند؛ این گیاه طبیعتی گرم دارد و سال‌ها است که در صنعت داروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه به بررسی بعضی از خواص دارویی گیاه شیرین بیان می‌پردازیم:

تقویت سیستم ایمنی بدن

مصرف شیرین‌بیان  باعث افزایش مقدار اینترفرون موجود در بدن می‌شود؛ اینترفرون نوعی پروتئین است که به تحریک سیستم ایمنی و افزایش مقاومت بدن کمک می‌کند. علاوه بر این "گلیسیرریزین" (Glycyrrhizin) موجود در شیرین بیان در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر بوده و خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا را کاهش می‌دهد. شیرین بیان با ویروس‌ها و باکتری‌های عفونی مقابله کرده و به بهبود مکانیزم دفاعی بدن کمک می‌کند.

مقابله با سرطان

نتایج بسیاری از مطالعات نشان داده است که شیرین بیان می‌تواند به درمان سرطان سینه و سرطان پروستات کمک کند؛ این گیاه دارای فلانوئیدهایی مانند "ایزولیکویریتیگنین" است که سلول‌های سرطانی را سرکوب می‌کند. پژوهشگران ثابت کرده‌اند که ترکیبات فعال موجود در ریشه شیرین‌بیان می‌تواند به راحتی با سرطان مبارزه کند و خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد.

درمان زخم‌های دهان

زخم‌های دهانی، زخم‌های غیر مسری کوچکی است که معمولا روی لثه یا بافت داخل دهان به وجود می‌آید. ترکیبات موجود در گیاه شیرین‌بیان مکانیزم دفاعی بدن را تحریک کرده و به بهبود هر چه سریع‌تر این زخم‌ها کمک می‌کند. بررسی‌های محققان نشان داده است عصاره شیرین بیان نقش موثری در کاهش التهاب و درد مبتلایان به زخم‌های دهانی دارد.

بهبود سلامت قلب و عروق

ریشه شیرین‌بیان حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که مانع تجمع کلسترول بد در بدن می‌شود و خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند تصلب شرایین را کاهش می‌دهد. علاوه بر این ترکیبات موجود در شیرین بیان فشار قلبی عروقی مبتلایان به دیابت را کاهش می‌دهد. موضوع قابل توجه اینکه در مصرف این گیاه نباید زیاده‌روی کرد، زیرا ممکن است باعث افزایش فشار خون و ضربان قلب شود.

کد خبر 395881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.