حمایت ۳۲۰ حامی از ایتام خوانسار

مدیر کمیته امداد خوانسار گفت: سال گذشته با پرداخت دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی زمینه اشتغال ۱۲۰ نفر مددجو در خوانسار فراهم شده است.

محسن عباس‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از خوانسار با بیان اینکه در شهرستان خوانسار یک هزار و نهصد خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستند که شامل چهار هزار نفر می‌شوند، اظهار کرد: امسال تاکنون در مجموع بالغ بر دو میلیارد تومان مستمری به این تعداد خانواده تحت حمایت پرداخت شده است.

مدیر کمیته امداد خوانسار گفت: سال گذشته با پرداخت دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال در قالب دامداری، خیاطی، آرایشگری و ایجاد صنایع کوچک تولیدی زمینه اشتغال ۱۲۰ مددجو  فراهم شده است.

عباس‌زاده افزود: با وجود تاخیر در واریز اعتبارات در شش ماهه نخست امسال ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال در اختیار خانواده‌های تحت حمایت قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: امسال در جشن عاطفه‌ها بالغ بر ۷۰ میلیون تومان کمک نقدی و غیر نقدی جمع آوری شد که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر کمیته امداد خوانسار تصریح کرد: سال گذشته ۲۹۰ میلیون تومان و امسال نیز ۱۷۰ میلیون تومان از پنج هزار صندوق‌ صدقات سطح شهرستان کمک نقدی جمع آوری شده است.

عباس زاده گفت: در شش ماهه نخست امسال بالغ بر پنج میلیارد تومان گردش مالی در قالب تسهیلات، کمک جهیزیه، کمک هزینه درمانی و عمرانی و تحصیلی و مستمری به خانواده مددجویان بوده است.

۸۰ درصد کمیته هزینه دانشجویان پرداخت می‌شود

وی با بیان اینکه ۴۰۰ دانش آموز و ۳۰ دانشجو با کمک این نهاد به تحصیل مشغول هستند، افزود: ۸۰ درصد کمک هزینه تحصیلی دانشجویان تحت حمایت پرداخت می‌شود، در شش ماهه نخست امسال هشت میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی به حساب این تعداد دانشجو واریز شده است.

مدیر کمیته امداد خوانسار با بیان اینکه سرانه کمک جهیزیه امسال برای هر نوعروس شش میلیون تومان است، گفت: سال گذشته ۱۵۵ میلیون تومان به ۳۱ نوعروس جهت کمک جهیزیه و در شش ماهه امسال ۱۱۰ میلیون تومان به ۲۲ نوعروس پرداخت شده است.

عباس زاده گفت: در شش ماهه امسال به ۵۵۰ نفر بالغ بر ۹۰ میلیون تومان کمک هزینه درمانی و فرانشیز پرداخت شده است و ۱۱۰ میلیون تومان در زمینه تعمیر، تجهیز و مرمت منازل مددجویان پرداخت شده است.

مدیر کمیته امداد خوانسار با بیان اینکه ۶۰ یتیم توسط ۳۲۰ حامی حمایت می‌شود که در شش ماهه نخست امسال ۱۰۰ میلیون تومان به حساب این تعداد ایتام پرداخت شده است، افزود: سرانه پرداختی به هر یتیم در ماه دویست و پنجاه هزار تومان است.

عباس‌زاده افزود: در طرح محسنین ۱۹۰ نفر فرزند غیریتیم توسط ۴۵۰ حامی حمایت می‌شود که در شش ماهه امسال ۹۰ میلیون تومان به حساب آن‌ها واریز شده است.

کد خبر 395865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.