پیام امام جمعه اصفهان به مناسبت روز فرهنگ عمومی

یکی از جلوه های برجسته ای که می تواند بستری برای تحقق آرمان بلند مقام معظم رهبری در شکل گیری تمدن نوین اسلامی فراهم سازد "فرهنگ عمومی" است.

به گزارش ایمنا،‌ آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، رییس شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان به مناسبت ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی طی یادداشتی توجه خاص به حوزه فرهنگ به عنوان یکی از ارکان اساسی در تعالی بخشی به جامعه از برکات نظامی مقدس جمهوری اسلامی دانست. نماینده ولی فقیه در استان اصفهان نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم

از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی، توجه خاص به حوزه فرهنگ به عنوان یکی از ارکان اساسی در تعالی بخشی به جامعه بوده و هست و نگاه حکیمانه امام راحل در مقوله انقلاب فرهنگی و تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی مبتنی بر معماری نظام با رویکرد بهره گیری از ظرفیتهای ممتازی بود که در متن فرهنگ دینی وجود داشت.

یکی از جلوه های برجسته ای که می تواند بستری برای تحقق آرمان بلند مقام معظم رهبری در شکل گیری تمدن نوین اسلامی را برآورده سازد "فرهنگ عمومی" است .

فرهنگ عمومی، تبلور مظاهر و جوهره های درخشانی است که شبکه ای منسجم از رفتارها، کمالات و بایدهای یک جامعه سالم و پیش‌رو را در ابعاد مختلف تبیین می کند و بی تردید مهندسی فرهنگی و جریان سازی فرهنگ بعنوان "هوایی برای تنفس" در مسیر فرهنگ عمومی می تواند اثر بخش تر باشد.

فلسفه تشکیل شوراهای فرهنگ  عمومی  در کشور تمرکز بر امهات مساّل فرهنگی، رصد فرهنگ عمومی، احصای آسیبهای فرهنگی و اجتماعی و مطالعه و تحلیل گزاره هایی است که می تواند فرصتها و تهدیدات جامعه را از منظر فرهنگ عمومی نشان دهد.

نامگذاری ۱۴ آبان بعنوان روز فرهنگ عمومی، روز نمادینی برای عرضه محصولات، تولیدات فکری و محتوایی و ارائه تلاشهایی است که در خصوص عمومی کردن فرهنگ و نهادینه کردن آن در آحاد و اقشار مختلف صورت گرفته است.

با گرامیداشت این روز، فرصت را مغتنم شمرده، تلاش دلسوزانه اعضای محترم شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان را ارج نهاده و پیگیری مجدانه مباحث و مسائل فرهنگ عمومی را از دست‌اندرکاران و مسئولان این امر خطیر خواهانم.

بی تردید صیانت از هویت دینی و اسلامی و نصب العین قرار دادن منویات مقام معظم رهبری در باب فرهنگ، شکوفایی و شکوهمندی بیشتر نظام مقدس جمهوری اسلامی را در پی خواهد داشت و بر ماست که در این مسیر مسئولانه و متعهدانه گام بر داریم.

سید یوسف طباطبایی نژاد

نماینده ولی فقیه در استان و رییس شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان

کد خبر 395733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.