تعامل با اصفهان به عنوان یک میراث فرهنگی جهانی باعث خرسندی ما است

سفیر فرانسه در ایران گفت: اصفهان، نصف جهان است، شهری که به جوهر فرهنگ و تمدن در کل دنیا شناخته می‌شود و ما به خوبی به این موضوع واقف هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان  در نشستی که با "فیلیپ تیه مو"، سفیر فرانسه در ایران پیرامون موضوعات فرهنگی و دانشگاهی برگزار شد به معرفی شهر اصفهان پرداخت و گفت: اصفهان دومین شهر فعال در زمینه‌های مختلف فرهنگی، گردشگری، علمی و دانشگاهی است.

شهردار اصفهان ادامه داد: تمام نقاط ایران و همچنین شهر اصفهان دارای امنیت بالایی است و مردم با آسایش و آرامش در آن زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به تاریخچه کوتاهی از انقلاب اسلامی و حضور امام خمینی (ره) در کشور فرانسه اظهار کرد: تاریخ نشانگر دوستی و همکاری مردم فرانسه با مردم ایران است و اکنون نیز امیدواریم همچون گذشته شاهد روابط حسنه بین این دو کشور باشیم.

 همچنین فیلیپ تیه مو، سفیر فرانسه در ایران ضمن تشکر از استقبال شهردار اصفهان از حضورش در این شهر بسیار ابراز خرسندی کرد و با اشاره به جایگاه ویژه اصفهان در بین شهرهای جهان گفت: اصفهان، نصف جهان است، شهری که به جوهر فرهنگ و تمدن در کل دنیا شناخته می‌شود و ما به خوبی به این موضوع واقف هستیم.

 سفیر فرانسه در ایران با اشاره به افزایش سه برابری تعداد بورس های تحصیلی دولت فرانسه به دانشجویان ایرانی و ابراز آمادگی این کشور برای برقراری هر چه بیشتر رابطه‌های فرهنگی و دانشگاهی با دانشگاه‌های اصفهان گفت: هر سال دولت فرانسه امکان ادامه تحصیل دانشجویان را با اعطای بورس در فرانسه فراهم می‌کند و در این راستا دانشجویان ایرانی می‌توانند در دانشگاه‌های فرانسه تحصیل کنند.

شهردار اصفهان با استقبال از پیشنهاد سفیر فرانسه در ارتباط با افزایش تعاملات فرهنگی دو کشور ایران و فرانسه به بیان شباهت‌هایی در معماری و زیرساخت‌ها بین این دو کشور پرداخت و اظهار کرد: شباهت‌های موجود میان دو شهر اصفهان و پاریس باعث ایجاد تعامل و گفتگوی سازنده بین این دو شهر جهان شده است.

 نوروزی با اشاره به پروژه اصفهان ۲۰۲۰، گفت: اصفهان به برقراری تعامل با همه جهان و برقراری مناسبات و تعاملات فرهنگی و دانشگاهی از جمله برگزاری هفته فرهنگی پاریس تمایل دارد.

در پایان این نشست، سفیر فرانسه در ایران با ابراز آمادگی و خرسندی برای تعاملات فرهنگی و دانشگاهی با شهر اصفهان و دانشجویان و هنرمندان ایرانی گفت: با وجود ابزار و اراده، امکان تعاملات فرهنگی و دانشگاهی نیز وجود دارد و آشنایی و تعامل با اصفهان به عنوان یک میراث فرهنگی جهانی باعث خرسندی ما است.

کد خبر 395490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.