سطح سواد زنان روستایی افزایش یافته است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استان اصفهان به افزایش سطح سواد زنان روستایی در کشور اشاره کرد و گفت: امروز تحصیلات روستاییان و به تبع آن زنان روستایی رشد چشمگیری داشته است و این کسب تحصیلات در روستاها ظرفیت ویژه ای برای آنها ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا شادی فضلی صبح امروز در نشست تخصصی نقش زنان در توسعه پایدار با حضور بانوان شوراهای اسلامی روستاها و فرمانداری‌های استان ضمن قدردانی از مدیران اصفهان به دلیل نگرش خوب در حوزه زنان اظهار کرد: موضوع روستا یکی از اولویت‌های مهم امروز ما است، یکی از دلایل مهم مهاجرت روستاییان به دست آوردن شغل است و در این مهاجرت زنان بیشترین آسیب را می بینند؛ چرا که برخی از آنها در روستا می‌مانند یا برخی که به شهر می‌آیند به طرف حاشیه‌نشینی می‌روند و با آسیب‌هایی چون فقر مواجه می شوند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استان اصفهان به افزایش سطح سواد زنان روستایی در کشور اشاره کرد و افزود:  امروز تحصیلات روستاییان و به تبع آن زنان روستایی رشد چشمگیری داشته است و این کسب تحصیلات در روستاها ظرفیت ویژه ای برای آنها ایجاد کرده، در نگاه کارشناسان توسعه کشور بدون توسعه روستا صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: زنان در روستاها مدیران اقتصادی خانواده‌ها هستند و فعالیت‌های اشتغالی زیادی دارند.

فضلی افزود: در حوزه سیاسی ۴۳ درصد رشد در آمار دهیاران زن داشتیم، هفت درصد دهیاران کشور زن هستند و استان ما شش درصد است و انتظار داریم زنان روستایی حضور فعالتری در امور روستایی داشته باشند.

وی گفت: در توسعه پایدار روستا زنان می توانند فعال باشند برای داشتن توسعه پایدار نیازمند پیش زمینه هایی اعم از امید بخشی در روستاها برای زنان و جوانان هستیم که در اینجا هم زنان می توانند با امید و خلاقیت فضای روستاها را تغییر دهند. زنان می توانند حس گریز از روستا را در جوانان از بین ببرند و با امید دادن به آن ها زمینه خلاقیت را فراهم کنند. بانوان مظهر زایش امید زندگی و خلاقیت هستند و می توانند در این زمینه در جامعه و خانواده نقش موثری داشته باشند.

کد خبر 395471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.