عجایب شهر/ رصدخانه‌ای برای تماشای پرندگان در لتونی

رصدخانه‌ای زیبا، متشکل از سه راه‌پله در کشور لیتونی بازدیدکنندگان زیادی را به تماشای پرندگان تشویق می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، رصدخانه جدید جمهوری لیتونی، کشوری در شمال اروپا، همانند مجسمه‌ای زیبا در یکی از تالاب‌های معروف این کشور احداث شده است و در تمام طول سال میزبان هزاران گردشگر برای تماشای چشم‌اندازهای زیبای اطراف و پرنده‌های در حال پرواز در آسمان است. این مجسمه از سه راه‌پله طولانی منحنی شکل تشکیل شده است که در فضای بین راه‌پله‌ها مکان‌هایی برای استراحت بازدیدکنندگان نیز تعبیه شده است.

رصدخانه لیتونی روی دایره‌ای به قطر ۱۰ متر بنا شده است و همانند یک لنگرگاه از سطح زمین به سمت بالا امتداد یافت است. پلکان‌های رصدخانه با ارتفاع ۶ متر، به گونه‌ای طراحی شده است که که هرچه به سمت بالا پیش‌می‌رود، وسیع‌تر می‌شود.

در قسمت بالایی هر کدام از پلکان‌ها فضایی سکومانند به تماشای پرندگان و چشم‌اندازهای زیبای اطراف اختصاص داده شده است و قسمت بین این سه پلکان به‌صورت خالی باقی مانده است. قسمت منحنی شکل زیرین پلکان‌ها نیز به گونه‌ای طراحی شده است که فضای کافی به عرض سه متر، برای استراحت بازدیدکنندگان و تماشای چشم‌انداز را فراهم آورده است؛ این فضا به عنوان یک پناهگاه برای حفاظت مردم از نور خورشید عمل می‌کند.

رصدخانه مجسمه‌ای شکل لیتونی به طور کامل از نوعی چوب بسیار محکم از یک درخت کاج بومی سیبری ساخته شده است که در مقابل پوسیدگی از مقاومت کافی برخوردار است. تخته‌چوب‌های به کار برده شده برای ساخت رصدخانه با فاصله‌های کمی از یکدیگر قرار گرفته است که فضای خالی بین آن‌ها باعث می‌شود در صورت بارندگی و خیس شدن مجسمه، آب از بین شکاف‌ها خارج شود و عمل خشک شدن آن به راحتی انجام پذیرد. علاوه‌براین، ورود نور از بین این شکاف‌ها به داخل رصدخانه زیبایی منحصر به فردی به آن بخشیده است که چشم هر بازدیدکننده‌ای را به خود خیره نگه می‌دارد.    

کد خبر 395262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.